Hundutställning Älvsjömässan

Jag har haft lite datorproblem de senaste veckan med virus osv så därför har jag inte skrivit så mycket...

Idag har lakritsbiten ställts ut på Älvsjömässan i Stockholm. Han var så duktig och skötte sig över förväntan! Han skällde inte alls i den utsträckning som på förra utställningen (Sofiero). Han stod jättefint och gick fint bredvid mig.  Dock behövs liiite mer träning på att han skall sträcka på sig lite mera. Dommaren var mycket bra tycker jag. Han hälsade på Lakrits innan han "undersökte" honom. Han var noggrann och tog tid på sig med varje hund. Jag gillar när de tar sig tid och inte jäktar, man har ju betalt för sin tid. Totalt var det 107 anmälda i långhårsklassen och det var mååånga fina vavvor. Så konkurrensen var hård med andra ord! Lakrits fick en 1:a i kvalitet men fick ingen placering. kritiken var utmärkt och löd så här: maskulin hane av mycket god typ, kunde ha varit lite mer samlad, maskulint välformat huvud, mycket bra hals, välkroppad, fin svansföring, mycket bra benstomme, välvinklad fram och bak, mycket bra pälskvalitet, mycket bra rörelse från sidan, något ostabilt fram. DEN kritiken är jag nöjd med!

Jag och pappa försökte hitta rasmontern för chihuahua men kunde inte hitta den. Kanske hade chihuahua ingen?
Hur som helst så var det en mycket trevlig och väl organiserad utställning!

Här kommer lite bilder från idag:

Jag och My-Black-Sweet


Lakrits stod så fint och snällt på bordet. Han visade bissingarna utan krångel!




Som Lakrits ögon lyser! Han har bra kontakt med matte!


Sista chansen nu Lakritsbiten, stå fint och visa din bästa sida!


Jag har hundvagnar till salu. Titta under kategorin "hundvagnar" här till höger.


Pappa och Lakrits i sin hundvagn.

Visst vill man såklart att sin hund ska vinna men jag tycker definitvt att rätt hane (lh) vann öppenklassen samt championklassen! Det var de två jag höll tummarna för när jag insåg att Lakrits inte gick vidare! När championklassen hanar var avklarad gick vi då vi inte hade någon stol med oss och det var jobbigt att stå.

Lakrits är helt slut och vilar nu ut sig i soffan!





 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!



Jag hittade precis hit till din blogg. Säljer du pet strollers? Jag är nämligen ute på jakt efter en. Kan man i så fall köpa en sådan vagn som du har på bilden i detta inlägg? I ljusblå färg?



Mvh Sofia

2010-12-20 @ 16:37:48
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/
Postat av: Alexandermarlen

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-09-22 @ 07:08:24
URL: http://alexandermarlen.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0