Man kan säga ifrån på ett trevligt sätt...

Igår var vi på middag hos Jimmys föräldrar. Hundarna var med som vanligt. Eftersom vi båda ville kunna ta en öl eller ett glas vin till maten så tog vi taxi till och från middagen. På dit vägen sa vi till taxibolaget att vi hade två små hundar i en väska med oss. Inga problem alls. På vägen hem glömde vi säga till om hundarna och när taxin väl kom så vägrade han att ta hundarna med. När vi frågade snällt så sa han bara "NEJ!" och vi frågade varför och svsret var endast "NEJ!" i ett otevligt tonläge....han ville inte säga varför och vi kunde ju inte åka med så han fick köra vidare och vi ringde efter en annan taxi som gladerligen tog med hundarna (som för övrigt satt snällt och tyst i sin väska i baksätet). Jag förstår att vissa inte vill ha hundar i sina bilar men de kan ju säga snällt och trevligt att"tyvärr jag tar inte hundar i bilen för att jag är allergisk, inte vill, kör färdtjänst" osv....Man behöver ju inte vara otrevlig som denna taxichafför var....

Det har hänt mig många gånger att folk är otrevliga för att jag har hundarna med. Några som kommit fram och skällt ut mig för att jag har dem i vagn, de har kläder på sig, att jag bär dem, inte bär dem, har dem med i en affär osv. Jag har slutat bry mig....MEN man kan säga till på ett fint sätt och inte vara barsk eller otrevlig.

I somras var jag och min mamma på stan och shoppade. Eftersom vi skulle vara borta hela dagen så fick hundarna hänga med, i sin hundvagn. Vi gick in på Systrarna Grene. Jag såg inte skylten som det stod att man inte fick ha hundar så vi gick in med hundarna. Väl inne i affären plockade vi på oss en massa saker. En anställd kommer fram till oss och säger på ett mycket otrevligt sätt att man inte får ha hundar här inne och att vi måste gå ut genast. Detta berodde på att de hade matvaror i butiken (chips och konserver). Jag upplyste hene om att hon inte behövde använda den tonen till mig och att vi skulle gå ut. Jag satte korgen med alla varor på golvet och gick ut....

Som sagt även om det gäller hundar eller andra saker, varför kan inte folk säga till på ett trevligt sätt?! Allt blir så mycket trevligare då....

Det är skillnad i USA där jag hade Jackson i hundvagnen när vi gick längs med Rodeo Drive. Vi gick in i butiker som Ralph Lauren, Juicey Couture, Gucci, Louis Viutton (stavas det så?) och alla anställda ville hälsa på Jackson och ge honom godis och vatten! Han var välkommen överallt! PÅ uteserveringarna fick hann vara med och blev bjuden på hundkex som resturangen bakat själv (på Grappa i Malmö fick han sitta utanför staketet på uteserveringen då han absolut inte fick sitta under bordet, idioti vi är ju utomhus för fasiken!).

Jaja, nu har jag avreagerat mig. I eftermiddag/kväll ska jag och Jimmy besöka en hundälskande pub i alla fall. Vi ska till Pickwick som har hundpub på söndagar. Jackson ska med men inte Lakrits då han inte lärt sig att uppföra sig som en hund ska....


Lakrits och jag på Moosehead i Malmö som tillåter hundar på uteserveringen. Lakrits ser ut som en nallebjörn och jag ser ut som om jag druckit för många öl....

Kommentarer
Postat av: Bibi

Jag håller med förr i tiden fick man ha hundar på jobbet nu verkar alla har blivit allergiska. Har själv en supersöt chihuahua kille och har honom i väskan när jag är i affärer.

2010-12-09 @ 08:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0