Stackars lilla Jackson!

Här i Stockholm är det en massa snö och flera minusgrader. Igår när jag och pappa var med Lakrits på Älvsjömässan fick Jackson vara hemma med Solveig. Han kissade knappt något när vi var ute på morgonpromenix. jag fick släpa honom i kopplet och han krampade jättemycket i tassarna så han visste inte vilket ben han skulle stå på. Solveig försökte gå ut med honom men han ville absolut inte. Detta resulterade i att herr Jackson kissade inne. Tur jag har kisseskydd med! Nu har båda killarna skydd på sig i fall att och i dem finns bevisen på att jag har två pissenissar just nu.....Jackson får gå ut mycket korta rundor fast lite oftare. Jag hörde på TV att det ska bli mellan 15-20 minus på onstag i Stockholm! Hur i helsike ska Jackson klara detta??!
Eftersom Jackson har problem med kylan så fick han vara hemma även idag när jag gick på långpromenad med Lakrits och mellan pinschern Roxy. Jag gick så snabbt jag kunde i snön med dogsen idag och var helt slut när jag kom hem igen. Roxy drog som tusan i kopplet och jag halkade efter men efter lite tillsägelse med barsk ton så gick hon fint vid min sida! Duktig vovve!

Så här såg det ut idag:

Roxy och Lakrits som är iklädd fleeceoverall


Lakrits älskar snön! Han fryser inte så lätt men när vi ska vara ute en längre stund blir det kläder på!


Roxy tyckte oxå att det var lite kallt om tassarna....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

när de saltade jättemycket i mitt område fick min hund ha "strumpor" på sig. Någon form av hundsko är det som jag köpte på djursjukhuset. De är inte hårda utan som strumpor fast i vattentätt material och mjukt smått fodrade. De är rätt böjliga av sig så de är nog inte så obekväma att ha på sig. Med några gångers träning så uppskattade min hund verkligen dessa hundskor/strumpor. Tassarna varma, ingen snö, inget salt :-)



(Jag med dvärgpudeln som köpte den rosa vagnen som för övrigt använts flitigt).

2010-12-21 @ 16:46:33
Postat av: Annica

Hej,

när de saltade jättemycket i mitt område fick min hund ha "strumpor" på sig. Någon form av hundsko är det som jag köpte på djursjukhuset. De är inte hårda utan som strumpor fast i vattentätt material och mjukt smått fodrade. De är rätt böjliga av sig så de är nog inte så obekväma att ha på sig. Med några gångers träning så uppskattade min hund verkligen dessa hundskor/strumpor. Tassarna varma, ingen snö, inget salt :-)



(Jag med dvärgpudeln som köpte den rosa vagnen som för övrigt använts flitigt).

2010-12-21 @ 17:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0