En god gärning!

Den 6 november 2009 flyttade denna lilla vovve hem till min mamma. Hon döptes efter Jackson eftersom hon är lite lik honom. Hennes namn blev Jackie.

Detta är en rescue dog från Camarillo Animal Shelter som min mamma adopterat. Hon hittades undernärd och springandes lös och förvirrad. Antagligen har hon rymt eller så har någon bara slutat att bry sig om henne. Hon var full av löss. Nu är hon "loppfri", har gått upp i vikt och steriliserad. Eftersom ägaren inte letade efter henne så sattes hon ut för adoption. Det var då min mamma såg henne. Min mamma och jag har varit på detta shelter och letat efter den perfekta hunden många gånger och nu hittade hon rätt hund.
Det är så sorgligt att se alla hundar på detta shelter! De flesta är pitbullblandningar med ärr i ansikte och huvud. Efter de så är chihuahuor övervägande. Antagligen blandraser de med. De har långa nosar och är större än svenska chihuahuor men är nog så söta de med. Jag förälskade mig i en korthårig pyttevavva en gång. Hon hade alldeles för långa klor och var lite rädd men lyssnade uppmärksamt när jag pratade med henne.

Jackie tros vara ca 1 1/2 år och en blandning mellan chihuahua och tax? Jag tror blandning mellan chihuahua och tibetansk spaniel.

Hon är otroligt pigg och hoppar som en gasell, tillgiven och kelen. Dock tog det ett tag innan hon "tinade upp" men nu har hon funnit sig till rätta i sitt nya permanenta hem!








Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken sötnos!!!!

2010-02-19 @ 14:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0