Familjen Åkesson har utökats....

.....för några dagar i alla fall. Lilla Ninja är här på boot camp. Hon skall motioneras och utställningstränas. Detta är en liten och bestämd dam. Hon är otroligt kelen och älskar människor! I september (Sofiero) ska hon ställas ut för första gången och tills dess ska hon tränas. Hon har mycket rastypisk tycker jag så det borde gå bra på utställningen. Dock hatar hon att stå på bord och blir som en ostbåga i kroppen så detta ska vi träna på. Vi började redan igårkväll. Då fick hon parmaskinka på balkongbordet....bara små bitar dock, vi måste ju tänka på vikten.

Efter kvällsmaten tog Jag och Jimmy alla hundarna och gick in till Limhamn C, vi skulle ta en glass men hamnade på Cutty Sark istället. Ninja gick fot med jimmy nästan hela vägen. Hon fick lite snålskjus på armen då hon verkade bli trött. På Cutty Sark tog vi varsin öl och hundarna låg i knät och vilade. Flera stycken stannade och beundrade Ninja och Jackson och för en gångs skull var de inte så intresserade av Lakrits....De var helt facinerade av Ninjas litenhet och kunde inte förstå att hon är 3 1/2 år gammal! De trodde hon var valp! Jämfört med Lakrits så ser han ut som en jätte!

Något som är så skönt är att ingen av mina killar har revirmärkt här hemma trots att Ninja är här, så de behöver inga pinkeskydd! Hemma hos Ninja pinkar de in hela huset....Fast hon har ju en del rumskamrater....2 andra vavvor och två dogo argentino.


Ninjas rumskompisar som oxå verkade vilja följa med...

Jimmy och Ninja på kvällspromenad



Ninja trivs bra här. Så fort vi tittar på henne snurrar hon runt och gör konster. Svansen är på topp hela tiden förutom när hon bordstränas....
 
Imorse tog vi en morgonpromenix klockan 7. Vilken morgon! Så varmt och skönt! Efter det gick vi och la oss igen. jag och alla hundarna i sängen! Ninja och Jackson började busa och fara omkring som yrväder i sängen men då hölde jag rösten och sa att i sängen busar man inte! sen somnade vi alla i en hög.

Ninja lärde sig snabbt att vänta snällt utanför ytterdörren. När jag ger tillåtelse får hon och killarna komma in. Imorse testade jag dem. De satt snällt och väntade medan jag gick ut i köket och hämtade dem varsin godis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0