De sista dagarna i Stockholm

Idag fick jag för mig att jag skulle lära Lakrits att leta rätt på och markera för kantareller. Jag och pappa tog motorcykeln till affären men jag hittade bara torkade kantareller =( Så jag får vänta med träningen tills jag hittar färska.

Istället la jag två spår på tomten till Lakrits. Det var ett bra tag sedan sist men han nosade upp dem direkt och fann korven i slutet! Pappa blev imponerad!

Här har varit blåsigt och regnit de senaste två dagarna så vi åkte hem tidigare med båten. Inte kul att vara ute med båten i sådant väder.....Jeanneu-träffen blev tyvärr inställd pga vädret och tur var väl det då det blåst som tusan idag!

Lakrits kommer att få det bra hos min pappa då vi är i USA en hel månad. Lakrits verkligen ÄLSKAR pappas fru! Undra varför.......kan det vara för att hon alltid "tappar" mat på golvet.....
Lakrits springer ner till dem under natten och sover i deras säng ett tag för att sedan på morgonkvisten tassa upp till mig i gästrummet. Solveig och Lakrits myser i soffan varje kväll och pappa spelar fotboll med honom. Han kommer få det bra hos dem! Det enda jag är rädd för är att jag kommer att få hämta hem en fet Lakritsbit.....så där två veckor innan Sofieroutställningen....

Igår blev jag verkligen besviken på hundarna! Jag som tränat kanin/fågel träning så mycket! Att de inte ska jaga de stackars djuren. Igår skulle de bara få göra några "lyft" innan det var natti natti och båda doggsen fick syn på en stor hare. Innan jag hann blinka for de efter den. Jag har aldrig sett en chihuahua springa så snabbt som Lakrits gjorde! De kom inte när jag ropade och sprang som galningar kors och tvärs över grannarnas tomter och in i skogen efter denna hare. Nu får de inte vara lösa på länge! Bara tanken på att det kommit en bil körandes som inte sett dem komma springandes....hhhuuuuu! När pappa äntligen letat rätt på visselpipan kom de båda kutandes till mig. tack och lov kommer de när man visslar i alla fall! Jag ville inget annat än skälla ut dem men de kom ju till slut så de fick en godisbit...

Nu sitter jag med Jackson (ihoprullad som en kanelbulle) i knät samt datorn och en kopp te och tittar ut över Saltsjöbaden! Så mysigt! Imorgon tar jag och killarna tåget hem till Malmö. Längtar efter min Jimmy!
Om vi skulle få för oss att flytta till huvudstaden så vill jag bo i Tyresö! Härlig miljö och jättefina hus här!

När vi kommer hem blir det planering med Angelica för vår kommande vandring vi ska göra med hundarna. Vi tänkte ta Skåneleden. Sen ska jag träffa Lorettah med vavvan Morris som Lakrits INTE tycker om. Han och Morris hatar varandra....vi ska träna dem tillsammans så de tillslut kan vistas i samma rum utan att flyga ihop och så att vi i framtiden kan gå på samma vavvaträff utan att de två herrarna ställer till det för sig....

På måndag lägger jag antagligen ut alla fina bilder jag tagit under veckan som gått.


Kommentarer
Postat av: Momo

Duktiga vovvar och deras Mom har jobbat bra med sina Underbarheter!!!! Lillbrorsan till Tyreso, Stockholm och storebror till Port Hueneme, California m.m. in August,snacka om aventyr!!!

2010-06-14 @ 07:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0