Så fifinurligt!

Varför har inte vi detta i Sverige?? Hade vi haft det kanske man hade fått ta med sig hundar i Folkets Park i dag (hundar blev förbjudna i parken i maj 09 eftersom DE skräpar ner.....undrar vem det är som skräpar ner igentligen??). Har dock hört att de finns på några ställen i Sverige men kommer inte igåg var. Det skulle verkligen behövas i Malmö, speciellt vid Triangeln/Möllan-området där jag för en tid sedan fick hoppa mellan skitarna på gatan! Förskräckligt!

Faktum är att detta är skitbra (hahaha!) ifall man glömt bajspåsarna hemma eller om de är slut. Dessa bajspåshållare finns i Kalifornien utanför Los Angeles.






Kan man få böter i Sverige om man inte plockar upp? I USA får man!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vi har i Höganäs kommun. Riktigt bra påsar som är miljövänliga. Tyvärr tar ju folk mer än vad de behöver för stunden så de tar slut ganska snabbt.

2010-05-03 @ 18:29:46
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Momo

Heja Hoganas, good idea with pop bags!

Typiskt att folk i Swe. skall "roffa at sig" istallet for att ta den/de pasar som behovs for stunden, sedan kopa en rulle plastpasar och ha "till hands" for nasta promenix.

Otroligt nog sa far dessa behallare med pasar vara ifred for vanadalism etc.here in So.California.

Var senast igar near the beach och kunde inte se en enda pop under var langa promenad.

Tack Jenni for att Du satt in dessa upplysande bilder och text!

2010-05-03 @ 20:28:45
Postat av: Lena

Ska dit i sommar och ska då passa på att kolla lite extra ha ha ha hur ni har det over there. Samma här, inga vandaler på påshållarna :)



Jenni, när åker ni dit kanske samtidigt?? Iså fall kan jag ju stilla min vavva längtan genom att låna Jackson en timme eller två:)))

2010-05-04 @ 18:27:56
URL: http://www.min.st/zimba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0