Hundar i kläder

Vad klär du dina hundar i till vintern? Detta är ett ämne som kan diskuteras hej vilt. Jag klär mina killar (speciellt frysharen Jackson) då det är kallt ute. Jag har fått många snåla/dumma/otrevliga kommentarer från folk ute att en hund har päls och därmed inte behöver kläder. Det kan jag hålla med om MEN varför låta sin hund frysa (om den nu gör det) bara för att den har päls? Jackson brukar börja med någon form av kläder i mitten på oktober. Denna lilla röda kille fryser oerhört lätt. Han kan stå och skaka som ett asplöv. En vinter i fjällen är definitivt inget för honom! Den andra lilla busen, Lakrits, han fryser inte så lätt. Han har endast kläder när temperaturen är nära noll, när det är kallt och blåser och/eller regnar ute. Blir han blöt så fryser han såklart. Jag är ute i alla väder med mina killar -så kläder efter väder. De har både T-shirts, hoodtröjor, täcken, jackor och overaller. Jackson får även köldkramper i tassarna och har svårt för att gå. Då har en overall hjälpt lite och han har inte krampat lika mycket, kanske för att benen på overallen är långa och därmed värmer lederna? Förra vintern var jättejobbig och jag fick mest bära på honom. Han ben knakade rätt så mycket och han var rätt så stel...är det så denna vintern med kommer han få sitta inbäddad i strollern på Lakrits och mina långpromenixer...

Kläder jag kan rekomendera till frusna små vovvar är täcken från Hurta och kläder från Theo (ett isländskt märke som håller mycket bra kvalitet! dock något dyrare men väl värt sina slantar!). Theo´s kläder finns i vind/regn jackor och overaller, fodrade västar, jackor och overaller, västar med inbyggt sele  och mycket mer...

Bra sidor man kan köpa kläder från är:
www.all4dogs.se
www.spoileddog.se
www.poshpooches.se (snabb leverans!!)

Så här kan vinterklädda vovvar se ut:


Hemmasydda vintertäcken med killarnas namn brodderade i guld


Jackson i camojacka från www.lechien.se


Lakrits i fodrad vint och regnoverall från Theo


Lakrits i en fleeceoverall (fodrad) från Theo. Overallens byxor går att knäppa av ifall man endast vill ha jackan. finns i rosa med.


Jackson provar sin nyinköpta vinteroutfit i sommarvärmen


Vavvan Nasse i sin vinterutstyrsel. Sådana skor kanske herr Jackson borde ha som har ett sådant bry med sina tassar. Tycker denna bild är störtskön! Tack Bibi för lånet av bilden.

Kommentarer
Postat av: Lena

Oj då Nasse måste bo i Alaska om han behöver allt det på sig för att gå ut:) Kan inte vara lätt att gå normalt i.



Zimba skulle behöva ett täcke eller något då han är som Jackson, tyvärr går han inte ett steg i kläder han hatar det. Så det blir små korta promenader och sen in i värmen. Banzi däremot har ett täcke, funderar på Hurttas fleece overall jacka till honom. Så det blir delade promenader med killarna hela hösten och vintern. Ha det bra ni alla.

Kram

2010-11-18 @ 20:32:56
Postat av: Bibi

Jättefin blogg. Kommer följa denna. Fina vovvar och fina kläder...kram bibi o nasse

2010-11-19 @ 12:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0