Stackars Mr Jackson!

Jackson tycker inte alls om vårt kalla vinterväder! Han får kramper i tassarna och står på tre ben och kan knappt gå. Tårna bara spretar rätt ut. Han tittar olyckligt upp på mig så nu får jag bära honom i mellanåt. Utöver detta så ställer saltandet av vägarna till det både för Jackson och Lakrits. De saltar jättemycket där vi bor. Jag försöker att gå så mycket som möjligt i parken för där saltar de inte. Lakrits gnyr och piper så fort det svider till i lilla tassen. Jag har funderat på att köpa små skor till dem men jag antar att det då blir halare för dem och jag vill ju inte att de ska halka runt....

I eftermiddag ska vi in till stan och titta på julskyltningen. Vi ska ha varm glögg och lussebullar med oss. Vi tar bussen till våra kompisar Iris och Alex som bor i Fridhem och så går vi därifrån tillsammans. Hundarna ska såklart med! De får gå tills vi kommer in till Stortorget och därifrån får de sitta i hundvagnen. Förra året var det så mycket folk så de får sitta i vagnen så de inte blir trampade på. Jag ska köpa brända mandlar  som tillverkar och säljs i en av de söta små stugorna/stånden längs gågatan. De är så himmla goda! Jackson kommer nog att njuta när han ligger nerbäddad i en fleece filt i vagnen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0