En härlig promenix!

Idag hade jag en bra dag. Jag hade mittbedömning på min basplacering på HIA på Ystad Lasarett. Jag fick jättebra betyg (toppbetyg på många punkter) så detta var ju tvunget att firas med en härlig, lång och rask promenad med hundarna! Jag som tänkt att plugga hela kvällen till tentan på måndag....

Vi gick ner till småbåtshamnen och tittade på båtar, inandades den härliga havsluften och gick sedan vidare till en strand bredvid hamnen. På stranden släppte jag dem lösa och herregud vad de sprang! Fullt ös och tvärstopp....de jagade varandra och hade springfnatt (idag igen...). Lakrits sprang ut i vattnet (!!) nästan till maghöjd. Båda rullade sig i tång och tyckte det var dödsskönt! Efteråt luktade de ve och fasa! När vi kom tillbaka till min lilla provisoriska lya här i Ystad så var det hundbad på schemat. Då badningen inte var planerad direkt så fick de bli schampoonerade med mitt schampoo....kanske inte det bästa men bättre än inget när de luktade så här illa! Nu ligger de bredvis mig, insvepta i en filt och skakar i soffan. Såklart hade de det obligatoriska springfnatt/hopp upp i soffan/fönsterkarmen/rulla runt och brottas fnatt som de alltid har efter att de blivit badade!

Imorgon åker vi tillbaka till Malmö och husse Jimmy.


Lakrits på stranden idag.

Kommentarer
Postat av: Momo

Va' mysigt...for doggarna i alla fall!

Tror det e dax att bada Jackie Girl as well, har inte blivit gjort since Du gjorde det i Aug.

Kramar from Momo.

2010-09-29 @ 23:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0