Sofiero, utställning

Idag 11 september var det utställning i Sofiero (Helsingborg). Jackson fick följa med då jag inte ville lämna honom hemma pga kisseriet.

Båda domarna (korthår och långhår) tyckte jag var väldigt hårda i sina bedömningar. Många hundar som jag tycker är superfina åkte ut med 2:or. Lakrits fick en 2:a i kvalitet =( Jag blev riktigt besviken då jag förväntat mig en 1:a i alla fall (med tanke på övriga resultat, sist 3:e bästa hane med CK och CACIB). Men men, alla domare har olika smak. Bättre lycka nästa gång.

Kritiken var: Bra skalle, välplacerade öron, ljusa ögon stör uttrycket, ojämt bett, bra päls, tillräckliga vinklar fram och bak, bra bröstkorg, lång i länden, bra kors och svans, rör sig bra från sidan.

Lakrits var något låg i humöret tycker jag. Inte riktigt så glad som vanligt. Han brukar strutta fram vid min sida och titta glatt på mig men nu gick han bara bredvid och utan inlevelse liksom....

Ninja fick oxå en 2:a i kvalitet. Bra för att vara hennes första utställning. Hon var lekfull och struttade runt i ringen och var superglad, viftade med sin svans. På bordet stod hon fint när jag höll upp henne men när domaren tittade på henne och jag släppte henne så kutade hon rygg och svansen föll ner. Ina och jag är glada över resultatet då vi trott att det ev. kunde ha gått sämre.

Kritiken var (om jag minns rätt): Ultra fine bitch, lovely head, don´t like tail and tail set....

Nu smider jag planer inför nästa utställning. Kanske blir det Stockholm 19 december. Kommer då passa på att träffa pappa. Jag vill så gärna ställa i Göteborg i januari men kan inte då utställningen är en vecka före min examen. Antar att jag kommer att ha en massa examinationer/tentor/seminarier den dagen. Är det någon som ska dit som vill ha ett svart energiknippe med sig??

Något som var kul med utställningen var att jag fick se Lakrits förstfödde son Diesel (Hammarbäckens Jim Beam Black, mamma Win Era´s Mizar) igen. Han är nu strax över 8 månader och jättelik sin far till färg, pälskvalitet, och mentalitet. Lika framåt och glad, matglad och energirik! Son och far hälsade fint på varandra och lekte lite grann. Diesel blev tyvärr oplacerad men fick ändå bra kritik.


Ina med Lakrits i koppel och lilla Ninja i den röda vagnen.


Yvonne med Diesel.


man ser inte Diesel för han är så svart....


Jag och Lakrits var sist ut i öppenklassen




Jag och Lakrits (My-Black-Sweet)


Överst: Valle (Guttamålas Hi Uffa Från Gotland), Ninja (Lilletass Beyonce Knowles)


Lakrits träffar sin son Diesel för 2:a gången. De verkade tycka om varandra.

Det var allt för denna gång...

Kommentarer
Postat av: lisa

Men Lakrits är ju helt underbart söt := i loove him !!

2010-09-13 @ 22:32:47
URL: http://babylily.blogg.se/
Postat av: jimmy

nice pics, puss ;)

2010-09-14 @ 18:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0