Ystad

Igår kväll flyttade jag och hundarna in i en lägenhet i Ystad som vi ska bo i under veckorna (så jag slipper pendla mellan Malmö - Ystad). Jag har praktik på HIA på Ystad lasarett i 8 veckor. Idag har jag varit ledig och försökt vänja hundarna vid lägenheten. Vi började morgonen med en rask promenix på 30 minuter. Lite senare på dagen gjorde vi Ystad sight seeing på 1 1/2 timme. Vilken fin stad med gamla små söta gatuhus, parker, torg och kullerstensgator! Detta är tredje terminen jag har praktik här men jag har aldrig gått omkring och sett hur staden verkligen ser ut. Jag har endast skyndat mellan stationen och lasarettet....
Imorgon får hundarna vara själva i lägenheten. Jag springer hem på lunchen och rastar dem. Hoppas nu de är lugna, trygga och inte står och skäller!!! lakrits var lite "vaktig" i början men det är bättre nu. Vaktmästar´n (Lakrits) har även hittat en fönsterkarm han kan sitta i och ha koll på grannskapet....


Köket i min lilla lägenhet på 26 kvm


Ja, större än så här är det inte....


Bonusbild på ett kärt återseende! Jimmy hade med dem på jobbet i måndags. På fotot ligger de på skrivbordet och sover. När de väl träffades igen efter nästan sex veckor utan varandra, var det lite gruffande och liiite revirpinkande (inomhus!!!). När pinkeskydden väl var på och de fått göra upp vem som var chef så var det nemas problemas. Nu är de rumsrena och polare igen!


Kommentarer
Postat av: Momo

Lycka till med studier och boendet i Ystad JenniPenni!

Hug from a proud Mom.

2010-09-07 @ 22:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0