Egentid

Igår var jag på Lomma BK och tränade agility med Lakrits. Det gick inget vidare. Visst, han kan hindren men han var inte alls fokuserad, han ville bara fram till en jack russel hane i vår grupp - och mucka gräl. De två gillar inte alls varandra. Det finns fler hanar i gruppen men de har han inga som helst problem med, de kan stå sida vid sida utan problem. Efter detta åkte vi en runda med inlinesen och träffade Jimmy som var med Jackson och vår kompis Diana på en pub. Diana hade sina hanar Ville och Hasse med.


Syskonmys efter badet igår. Jackson är iförd sin söta badrock.


Dianas hundar Ville och Hasse.

Idag var jag i stan och shoppade lite kläder. Jackson fick hänga med i bärväskan. Han är den perfekta shoppinghunden! Han bara älskar att få hänga med. Han somnar i sin väska och ligger fint. Jag tyckte det var bra att Lakrits fick vara lite själv och bara ta det lugnt. Jag har kört hårt med honom den senaste tiden och vill inte att han ska få träningsvärk eller slita ut sig.


Mellan affärerna fick han såklart gå själv men väskan är perfekt för att smuggla med honom in på varuhusen... =)
Väskan är inköpt på Dog Fun i Malmö.


Efter shoppandet åt vi lunch -glass alltså. Vi satt på en bänk intill kanalen i solskenet och delade på två kulor (svindyr) Rönneholmsglass. 30 kr för två kulor, jag trodde de skojade med mig när de sa priset! Men gott var det! Det tyckte Herr Räv med!

Så underbart med detta soliga och varma vårväder! Jag bara myyyyyser!


Jag har anmält Lakrits till en inoff. utställning på Lomma BK den 15 maj. Anmälningstiden hade gått ut men jag tog en chans och mejlade ansvarig och det fungerade! Lakrits är nu anmäld i efterhand. Så kul det ska bli! Jag ska även ställa Inas lilla Puma (hennes debut). Även om resultatet inte kommer att räknas och inte skrivs in på hunddata så ställer jag ut Lakrits bara för att det är så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0