En rejäl montionsrunda!

I fredags kom Linda hit med chihuahuorna Mini och Milli. Linda är på WP-tävling i Götet under helgen så jag passar de små. Det blir allt oftare jag passar kompisars hundar numer....borde snart ta betalt ;)

Igår lördag, var det så fint väder ute så jag kunde bara inte hålla mig inomhus och ta det lugnt (vilket jag borde ha gjort då jag har ont i halsen, lätt feber till och från samt svullna lymfkörtlar...). Jag satte på dogsen selar, packade hundvagnen och gav mig ut på en lång inlinesrunda. Med tre vovvar i vagnen och en som sprang bderdvid åkte vi från Limhamn till Västra Hamnen, promenerade lite i Kungsparken och gick sedan till Gustav Adolfs torg för att ta bussen hem. Det blev en lång runda! Både Lakrits, Jackson och Mini fick springa. Lakrits sprang nästan hela vägen hemmifrån till Västra hamnen! Den killen är i tipp topp kondition, vill jag säga!

Vi stannade på Ribban och satt på en bänk i solen och fikade. Jag bara njöt! Det var sol och ca 12-13 grader varmt! UNDERBART!!!! Det var många som var ute och promenerade igår och många som utbrast: "Naaaw, vad sött! Titta hon har fler i vagnen!" när jag kom åkandes förbi.

Väl hemma insåg jag att jag nog tagit ut mig lite väl mkt med tanke på min förkylning men jag kan bara inte hålla mig inomhus och still när det är fint väder. Det bara spritter i kroppen och jag MÅSTE ut!


Vi började morgonen med lite mys i soffan


4 hundar i koppel......jag börjar att reda ut detta och inte jaga upp mig när kopplen trasslas ihop....



Lakrits springer. Herrejösses vad den hunden kan springa långt och fort fastän han är liten!!!




Mini springer. Även hon fick upp farten bra i mellanåt.


Mr Jackson kan han med men han uppskattar inte lika långa rundor som Lakrits....


Fikapaus




Lakrits, blivande fader (kanske i skivande stund....)


Det var några som var trötta och somnade i vagnen på vägen hem.....Lakrits energi tycks då aldrig ta slut....


Vi åt vår första middag ute på balkongen för detta året! 2:a april och tillräckligt varmt för att sitta ute i kvällssolen! Här sitter Jimmy med Jackson innanför tröjan (han frös...). En pizza med öl till kvällsmat, kvällssol, Ipad, fyra söta vovvar och mysig musik, kan det bli bättre?? En perfekt avslutning på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0