Herr bråkstake!

Igår var vi på chihuahuaträff i Hyllie hos familjen Zandelin. Det var absolut sista träffen Lakrits var med på! Han hann nog inte vara där i mer än fem minuter innan han bråkade med första bästa hane! Sen tog det några minuter till så bråkade han med nästa....Det är ju inte enbart Lakrits fel, den andra hanen bråkar ju med men Lakrits vill ju utmana alla dominanta och starka hanar och det tycker jag är jobbigt! Jag fick ringa efter Jimmy som fick komma och hämta honom så jag slapp skämmas mer för svarteman....Jag tycker att det är så tråkigt att det är så här för Lakrits verkligen älskar att leka med andra hundar men när starka hanar är i närheten så ska han bara mucka gräl! Han har aldrig någonsinn muckat med en tik, de går jättebra ihop. Även hanar som är valp-unghund, hanar han känner eller hanar som är låga i rang fungerar det bra med. Han juckar lite på dem dock...

Jackson hade sitt första bråk någonsinn med en annan hund (förutom med brorsan då...). Han och Henry flög ihop. Det bråket var rätt lindrigt om man jämför med Lakrits...

Saken med Lakrits är att han är så himla stark (och envis). Sen är han oftast lite större än de andra så bara det ger honom många fördelar att "vinna" bråket.

Om man bortser från bråken så var det en trevlig träff. Det var härligt väder och vi var ute i trädgården hela tiden. jag lyckades sälja några pinkeskydd.

Jag tog endast några foton under dagen som kan ses nedan. Jag uppskattar att det var mellan 15-20 hundar. Det är svårt att räkna de små liven då de inte är stilla en sekund....


Här är en söt liten tik vars namn jag glömt. Hon fick sitta hos matte i bärsele. Tiken har bara tre ben och orkar inte gå så långt på promenaderna så då sitter hon i selet medan brorsan fortsätter att gå. Så smart och sött tycker jag! Det såg verkligen ut som om hon trivdes med att sitta i selet!


Tittis man Johnny fotar alla små underbarheter....


Puma tycker sig se att matte har något gotti gott gott där uppe....


Mr Jackson och snygga Casper


Ina med två av sina tre små vovvar: Mini och Ninja


PINKskydden jag sålde. Jag har några kvar till försäljning.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0