Hej då puppisarna!

Om en timma kör jag hemmifrån. Jag ska jobba i natt och lämnar mamma och puppisar till sin ägare på vägen till jobbet. Valparna är idag 4 dagar och väger alla strax över 200 gram. Det är rätt så stora puppisar men både mamma och pappa är av modell större så det är ju inte så konstigt.

Jag flyttade just över mamma och valpar till valplådan. Mamma har ratat den från första stund. Hon ville prompt föda och sköta sina barn i min hundvagn så så fick det bli! Men eftersom jag nu ska ta dem i bilen kan jag inte ha dem i vagnen så de måste ligga i valplådan. Mamma blev lite nervös och stressad av att flytta över. Hon sprang mellan valparna i lådan och hundvagnen och visste inte riktigt var hon skulle ta vägen. Nu ligger de och diar lugnt och stilla.

Det är först idag som mamma inte varit överbeskyddande mot sina valpar. Idag har hon lämnat dem små stunder och lagt sig i mitt knä för att bli kelad med, men hon höll ändå ett öga på valparna en bit bort. Hon har dessutom självmant velat gå ut och kissa. Innan har jag fått tvinga ut henne. De andra dagarna har hon dessutom morrat, visat tänderna och även gjort små utfall mot oss när vi stått och tittat på henne och valparna. Hon har dock hela tiden låtit mig hantera valparna. Men idag har hon varit mer normal, så som hon är när hon inte är dräktig/har valpar.

Lakrits är jätteintresserad av valparna men Jackson verkar vara mer äcklad av dem. Killarna har fått nosa på valparna men Jackson springer därifrån direkt medan Lakrits nosar på dem och viftar på svansen. Det verkar som om han vill hjälpa till då han gärna slickar på dem och har gjort några försök att hoppa i vagnen när mamma inte är i. Söta lilla Lakritbiten, han vill kanske också ta hand om lite puppisar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0