LOMMA HUNDSTRAND


Lakrits med sin vatten-KONG

I tisdags var jag med dogsen på Lomma hundstrand. Den ligger intill Blå Caféet. Själva stranden är inte så bra, den är rätt så stenig, full av massa tång och skräp. Det som är bra är att när det är ebb så kan man vada ut i vattnet och hitta sin egen lilla sandö! Det är helt perfekt om man har små monster till hundar som jag har; hundar som ska skälla ut alla andra hundar....

Jag hade med mig en kylväska med en massa smaskiga saker, solkräm och en brassestol. Hundarna fick simma ut till ön vilket är bra motion. Sen kunde de springa omkring och leka och gräva i sanden på ön. Vi badade tillsammans och hade det mysigt. Efter ett par timmar kom Linda med sina chihuahuor Mini, Milli och Micro samt pitbullvalpen Aiolos, 6 månader.

Lakrits lekte med sin vatten-KONG. Han ällskar att springa och hämta den när jag kastar den. Han springer ut i vattnet och hämtar den, till och med doppar hela huvudet i vattnet för att greppa den! Kommer det några hundar för nära vår ö så simmar han ut efter dem, allt för att skälla ut dem...Lakrits var så söt när han försökte skälla med KONGen i munnen! Det gick inget vidare...

Jackson den lilla skitgrisen, han rullade sig nog i varenda fågelskit som fanns på hela sandön! väl hemma igen blev det en nogrann dusch av båda killarna....




Mini på språng


Mini



Micro



Söta Aiolos! Jag fick ordentlig motion när jag kastade en apport ut i vattnet. Han älskar att hämta den och är nog outtröttlig...


En blöt Lakritsbit


Milli


Lilla Räv på språng


Snälla, söta och roliga Aiolos 6 månader.


Micro



Mini badar


Milli ser ut som: "Kom och hjälp mig!"







På onsdagen så solade och badade vi på Sibbarp istället. Där finns en liiiiten bit strandremsa som är hundstrand. Diana kom med sina hundar Hasse och Ville och Isabelle kom med sin Vilma. Sen på kvällen var det dags för nattjänstgöring igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0