WP

Nu har Lakrits fått inviga sitt nya och första egna weight pull sele! Det har jag sytt själv, efter Hardcore Harness mönster. Jag märkte dock att selet behöver några justeringar men det fungerar ok ändå. Idag har Lakrits fått dra ungefär halva sin vikt, ca 1 1/2 kg kätting. Han gick hur fint som helst och var så duktig! Jag tänkte att Jackson oxå ska få testa på att dra. WP är en sport som bygger muskler och det behöver Lilla Räv (Jackson).

Idag blev det hyfsad motion för killarna. Först ca 45 minuter promenad i hyfsat rask takt och en timme efter det tog vi en provrunda med WP selet och vikterna. Lakrits fick dra hammars väg upp och ner sen gick vi hemmåt och jag åkte till jobbet.



Lakrits i sitt "Hulken-sele"


Svarteman blev både trött och varm...





WP kan man börja träna redan när hunden är valp (enligt Linda som är mer insatt än mig i ämnet....). Dock kanske inte de riktigt tunga vikterna? Men lite lätt i alla fall.


Snygga killen!


Som folk vände sig och tittade! De undrade nog vad jag höll på med...





Kommentarer
Postat av: Momo

Fantastiskt, jisses vad duktig Lakrits ar med att dra kattingen! Du har gjort ett otroligt fint sels till honom. Jag ar mkt imponerad!!!!!! Kramisar till er bada 2.

2011-08-10 @ 17:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0