Bilder från gårdagen

Lakrits var morgonpigg idag och var ihärdig med att få upp mig så nu sitter jag här och skriver...

Jag och Linda började dagen med att gå en runta på S:t Hans backar i Lund. Hicka och Indya (pit bull) och Lakrits och Micro (chi) fick dra kedjor. Jackson och valpen Adidas slapp dra WP.  Efter detta så åkte vi till Storegård för att träna lite agility. Dogsen fick först leka och rasta sig i en lekhage. Lilla Adidas fick springfnatt och var så söt när han sprang omkring.

Det blåste en del och inte tänkte jag på att det kan vara farligt när man tränar agility. Vi reste alla hinder som vi tänkte använda och så satte vi igång. Lakrits var lite ringrostig men sen var det ju oxå svårt att koncentrera sig när hans kompisar sprang omkring och lekte. Alla hundarna flockades kring mig då jag hade det godaste godiset =) Mitt när Lakrits och Micro (som kom från ingenstanns?) var uppe på A-hindret så kom det en kraftig vindpust och båda två blåste ner från A:et!!! Mitt hjärta stannade och jag trodde att de skadat sig men de skuttade glatt fram till mig. Vilken lättnad! Efter det blev det inga fler höga hinder för Svarteman utan vi tränade på tunneln och slalom istället.

Adidas som bara är fyra månader fick testa på lite försiktigt och han visade sig vara en riktig stjärna! Han hoppade glatt över hindrena och klarade genast slalomet men tunneln behövde han lite mer hjälp med. Lakrits fick springa fram och tillbaka, fram och tillbaka.... och tillslut vågade sig Adidas igenom! Sen sprang han själv fram och tillbaka.

Efter detta åkte vi till Svedala outlet och handlade lite kläder. Då fick dogsen sitta i bilen.

Tillslut åkte vi till Bökeberg och sadlade hästarna. Min hästrädsla börjar ge med sig. Men man ska aldrig glömma vilka stora, tunga och starka djur detta är! Jag red på Sky denna gången med. Travet har blivit mycket bättre och jag får lätt in takten/gunget nu. Vi testade lite galopp och tillslut så gjorde jag rätt! Det var så jäkla läskigt men jag klarade det och är så stolt över mig själv! Det hade jag aldrig trott med tanke på att jag förut knappt vågade mig nära en häst...En gång under kvällen så slog Sky bakut med benen och hoppade till i kroppen. Min puls steg till skyarna och jag skrek. Det kändes som om han ville kasta av mig men jag klamrade mig fast! Det krävdes några varv i trav innan jag vågade mig på galopp en gång till efter detta....

Lasse och Linda berömde mig och tyckte att jag var jätteduktig för att bara ha ridit två gånger. Det tycker fantamig jag med! Lasse sa att jag hade ett konstant smile på läpparna när jag red. Såklart, detta är ju skitkul (även om jag samtidigt är rädd och nästan fick en klick i byxan när Sky sprätte bed bakbenen mitt under galoppen)!!

Detta var verkligen en heldag och jag var helt slut (och frusen) när jag kom hem. Jimmy och jag avslutade kvällen på Cutty Sark med en hamburgaretallrik och en öl. Det satt inte fel, kan jag säga!


Lakrits


Micro the Man


Mmmmm....gott med godis, tycker matglada Adidas




Ge mig, ge mig, ge mig!!!!


Lakrits tränar slalom


Det är inte lätt när alla vill vara med samtidigt...


Lakrits på balansen




En välförtjänt vila i bilen på väg till Bökeberg






Jag och Sky


jackson fyser så han fick sitta innanför Lindas jacka medan hon pysslade med hästarna. Det var kallt i stallet.

image description
Lakritsbiten som fick springa lös med kopplet efter sig


Jackson ger Sky en blick som visar: att kom inte för nära!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0