Föreläsningar

Nu har jag anmält mig till två föreläsningar hos Sydskånska kennelklubben. 1 februari blir det information om de nya utställningsbestämmelserna och den 28 februari blir det aktivera din hund -viltspår! Den senare ser jag verkligen fram mot! Hoppas nu bara att det finns platser kvar.

Jag funderar även på om jag ska gå uppfödarutbildningen, bara för att det är kul. Jag har ju planer på uppfödning i framtiden så det är ju bra att vara förberedd och påläst! Men det beror lite på vad det kostar...jag sparar ju pengar till en USA-resa i maj 2012 så jag hoppas att det inte är för dyrt. Jag kan inte hitta vad det kostar på sydskånska kennelklubbens hemsida. Inte heller på skk.se. Någon som vet? 

Om Jimmy bara kunde ge med sig och låta mig skaffa en chihuahua till (högsta önskan just nu....). Min drömvalp kommer (förhoppningsvis) födas i vår. One Way´s Salmiak "Bonnie" skall paras med en jättefin chokladhane som är champion x flera. Bonnie är Sveriges första chihuahua som är viltspårschampion och det är hennes nos jag vill åt....eller ja, hennes intresse för spår...hon har en avkomma redan som visat intresse. Sen har det ju gått bra för henne i utställningsringarna med så en valp av denna kombination hade varit min dröm! En chi som förhoppningsvis lämpar sig för både spår OCH utställning och som dessutom har chokladanlag (som Lakrits med har....bra kombination dem i mellan). Drömma kan man ju...


Jag längtar såååå efter att själv få ha söta puppisar som dessa här ovan....

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej hej ,, jag har skrivit till dej i ett pm på chiforum ang uppfödar utbildning =)

2011-12-27 @ 17:12:21
Postat av: Johanna

Jag har funderat på att gå uppfödare utbildning mej ej vågat. Vi kanske kan gå tsm ? Vi bor ju inte långt ifrån varandra :)

2011-12-28 @ 19:02:02
URL: http://rysskkarlek.blogg.se/
Postat av: Jenni

Jag ska anmäla mig till några av Sydskånska kennelklubbens föreläsningar. Jag kan inte gå på alla då jag jobbar...bla 1 mars: parning och dräktighet och 20 mars: grundläggande anatomi.

2011-12-28 @ 21:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0