Jämförelse

Jag var och tittade lite i en zoobutik i Malmö i helgen. Såg en del saker som jag reagerade på, hur priser på samma vara eller liknande varor skiljer mellan länder och olika butiker. Detta är två exempel:


Denna Dental Fresch kostar i Malmö 219 kr (!!!). Jag betalade i USA $8 för den....Kanske ska jag köpa på mig ett par flaskor när jag åker dit nästa gång....det känar jag ju på....


Denna zoobutik säljer även denna hundvagn (ovan på bilden) för 1938 kr. Denna vagn är ett mellanting mellan mina enkelvagnar inkl regnskydd (1500 kr) och heavy duty pet stroller (2600 kr). Personligen tycker jag att vagnen är för dyr...jag upplevde den något skranglig samt att den har många hål där hunden kan komma rymma ur....tyget är liksom upphängt på kardborr. Ett plus är dock att den har regnskydd. 1500 kr för denna vagn hade enl mig varit mer rimligt. Jag som kund hade hellre betalat 600 kr mer och köpt en heavy duty pet stroller som är mycket stabilare, har större hjul och inte har en massa hål samt bräcklig dragkedja.

Dessa vagnar säljer jag:



Enkelvagn inkl. regnskydd. Finns med 3 eller 4 hjul. 1500 kr. Flera färger




Heavy duty pet stroller. Min absoluta storsäljare och vagnen av absolut bäst kvalitet! 2600 kr. Fungerar perfekt i terräng, på bussen, på tåget, att åka inlines med mm....maxvikt 25 kg. Finns i flera färger (svart är slutsåld).


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej!



Säljer du enkelvagnar med regnskydd med fyra hjul nu? Kikar in här lite då och då för att kolla om du har vagnar till salu, så jag har inte läst alla inlägg om du nyligen har skrivit vad och vilka vagnar du säjler just nu.

2011-02-08 @ 23:58:37
URL: http://sofialiljeberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0