WP på Vellingeblomman

Idag var jag och mamma på Vellingeblomman som har hundens helg. Vi träffade Linda och hennes snälla och härliga chihuahua Micro samt hennes mycket väluppfostrade american pit bull terriers Hicka och Indya. Vi tittade på hur weight pulling gick till. När jag såg detta så blev jag ännu mer sugen på att testa på denna hundsport med Lakrits! Jag ska köra dit imorgon igen och ta Lakrits med mig. Linda ska ta med passande sele och vikter till Lakrits så han kan testa på. Hoppas nu bara att han uppför sig.....men lite korv i fickan och en klicker kanske gör susen!?

Sydskånska kennelklubben var även där och hade lite lydnadsträning så jag tänkte testa på även detta med Lakrits. Det enda jag oroar mig över är att det är ett begränsat utrymme och mycket hundar så jag vet inte om herr skällhund kan uppföra sig....kanske blir det för mycket för honom men jag gör ett försök i alla fall...

Om man vill kan man fotografera sin hund denna helg på Vellingeblomman. Jag vill ha sådana fina fotografbilder på mina hundar men jag tror att jag väntar tills jag kan ta med båda och fota dem tillsammans. Att ta med båda två hit kan bara sluta i katastrof då jag får skämmas för två små skällmonster...


Mamma och jag fick åka med på kärran när Indya drog. Totalvikt med oss på var ca 250 kg!! Tydligen var detta lätta vikter mot vad denna vältränade dam är van att dra...




Hicka är nog den mest vältränade hund jag någonsin sett!! Rena rama muskelknippet!! Dessutom är både hon och Indya väldigt väluppfostrade, snälla och lugna. Är man rädd eller har fördomar mot denna ras ska man träffa dessa två hundar! Jag hade fördomar tills jag träffade Hicka och Indya....



 

Indya:

 




Micro, som även han testar på att dra lite då och då...

 


Micros nya PINKskydd jag sytt åt honom: leopardtyg med svarta sidenkanter och svarta rosor. Fint som snus...


Hicka


Jag och Indya


Det ser ut som om jag försöker strypa henne....


Jag hittade en kandelaber som jag ville ha. 2199 kr.


Vi avslutade besköket på Vellingeblomman med en fika på Farmor Idas cafe´
Semla och te/kaffe 35 kr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0