Gott Nytt År!!!!

Hur var era hundar på Nyår? Mina klarade det finfint! Klockan 23.20 var jag ute med dogsen och då hade de börjat skjuta av lite fyrverkerier. Varken Jackson eller Lakrits reagerade varje gång det sa pang. Ena gången sköt de i princip över huvudet på oss men de bara tittade upp och fortsatte att kissa. jag berömde dem och gav dem godis. Vid tolvslaget var Jackson inne med husse då Jackson blir lite skakis när skjutandet är som värst. Lakrits satt i min famn ute på balkongen och följde alla fyrverkerier. Hans ögon blev dubbelt så stora och han verkade tycka att det var intressant. Jag testade honom me att ge honom kommandon på olika trix och han var jätte fokuserad på mig och godiset, han brydde sig inte alls om allt smällande!

Jimmy och kompisen Alex kom hem från USA på nyårsafton, vid 17-tiden.  Klockan 19 var maten redo och fyra kompisar kom hem till oss för att fira och äta tre rätters. Hundarna skötte sig exemplariskt och de var så söta i sina blåa skjortor, fint uppklädda till kvällens ära!

Det är så skönt att mina hundar inte är skotträdda och jag tänker på alla stackars hundar som legat gömda under sängar eller instängda på rum med hög musik, de som är otroligt rädda för fyrverkerier. Min mammas hund Jackie är en av dem....tur att de inte skjuter smällare i California  på nyårsafton, dock på 4th of July....


Killarna har partyhattar och jag har diadem som det står happy new year på


Iris


happy new year!!


Mr Jackson



Jag och Iris


Jimmy somnade på soffan kl 00.20 INNAN gästerna hann gå.....jag antar att han var utmattad efter resan från Los Angeles... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0