Vilken upplevelse!

Igår såg jag fyra chihuahua valpar komma till världen. Vilken upplevelse! Nina som har Amqus kennel i Bara, har en tik som nu har blivit mamma för första gången. Jag var med eftersom jag har planer på uppfödning i framtiden. Jag vill se så många födslar jag bara kan innan jag själv börjar föda upp. Då vet jag vad jag ev. ger mig in på. Skrållan födde naturligt och utan komplikationer. En av valparna satt som en plugg men Skrållan kämpade på och fick till slut ut honom. Det blev tre hanar och en tik. Vikter mellan 65 (!!) och 142 gram. Alla valparna är bruna. Skrållan var så duktig och tog sig an modersrollen direkt! Visst är det häftigt hur hundar genast vet hur de ska göra? Det är ju ingen som berättat för dem och ändå vet de hur de ska ta hand om och sköta sina små!


Valparna kommer bli långhåriga.
www.amqus.se








Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka sötnosar

2011-01-30 @ 20:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0