Blodspår

I helgen får jag hem lite blod och några klövar. Jag tänkte nämligen testa på blodspår med Lakrits. En underskötare på jobbet har vaktelhundar och hans familj brukar jaga med dem. Därför har de blod och klövar hemma från djur de skjutit så han ska dela med sig lite till mig =) Hoppas Lakrits tycker det är kul och fattar vad det är jag vill att han ska göra. Så nu får jag användning för min nya fina rosa spårlina! Jag tänkte dra med mig Linda ut i någon skog så vi kan spåra tillsammans med hundarna. Hon sa att Indya tycker detta är kul så nu hoppas jag bara vi kan ses någon dag då vi båda är lediga.

Har ni testat på detta? Tips och råd, tack!!


Nya spårlinan från Gekås!

Kommentarer
Postat av: Lena

Blodspår kräver tillstånd från vissa djur tänk på det. Minns inte vilka djurs blod som kräver det.

2011-07-27 @ 21:42:25
Postat av: Jenni

Men om det är vilda djur som skjutits i naturen så återför man ju bara deras blod....Det är ju ungefär samma som om det djuret blivit påkört eller skadat/dödat av något rovdjur för då spills ju blodet ändå? Måste man ha tillstånd för det ändå?



/J

2011-07-27 @ 22:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0