Hundar blir vad vi gör dem till!

Jag läste en superbra artikel i Aftonbladet som handlar om att hundar bli vad vi gör dem till. Jag håller med! Visst finns det en och annan hund av alla dess raser som det kanske är "något fel på" men övervägande bra hundar som vi människor "förstör" genom ovilja, okunnighet, lathet mm...

Läs artikeln och bilda dig en egen uppfattning! Jag tycker om pitbulls och har stor respekt för dem, vilket man skall ha för alla hundar som man inte känner.

Här är länken: http://www.aftonbladet.se/debatt/article11147899.ab

Ett utdrag:

Jag ska vara en av de farligaste hundarna tydligen. Jag är en renrasig amerikansk pitbullterrier, importerad från USA. Jag kan visa att jag är renrasig för jag har en stamtavla hemma som är så lång som sex generationer.

Jag finns på jorden av en anledning: för att ni skapade mig! Och ju farligare ni gör mig, desto fler av min ras hamnar i fel händer. I händer som lär oss fel saker.

Vi vet inget om kamp förrän ni lär oss!

Vi är av rasen terrier – det betyder att vi har en vilja som är starkare och större än vissa andra rasers. Men det gör oss inte till onda hundar!..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0