Såååå duktiga!

Jag måste bara berätta och berömma mina duktiga och fina chikillar! Igår tog vi ju tåget hem från Stockholm. Tåget var en timme försenat till perongen och allt som allt 1 1/2 timme försenat totalt sett. På perongen blev det tillslut väldigt trångt med alla resenärer som skulle med vårt tåg + de som väntade på tågen som skulle komma efter vårt tåg. Lakrits låg lugnt och stilla på perongen medan Jackson satt i bärväskan som stod på marken. Ett tåg kom (inte vårt) och när det bromsade in så skrek det så otroligt högt i bromsarna så det gjorde ont i öronen (alla höll sig för öronen). Mina pälsklingar röde inte en min utan låg lungt och stilla kvar! Folk sprang som tokar fram och tillbaka för att hitta sin tågvagn och det brörde inte Lakrits och Jackson det minsta! De var så lugna! Jackson började darra lite på slutet bara men det var efter en tant höll på köra över honom med sin resväska....

Vårt tåg var fullsatt och folk fick sitta/stå i gångarna då det saknades en vagn så det var djungelns lag som gällde för att hitta en plats att sitta på. Vi fick tack och lov platser. Killarna låg så snällt hela vägen till Malmö. Inget skällande, inget "klydd" de låg fint i våra knä hela resan och sov! Snacka om underbara hundar att resa med! På slutet fick Lakrits för sig att han var en "parrot dog" och skulle sitta på husses axel och titta ut, så sött!

Visst var de duktiga! Inte alls rädda trots allt tumult på centralstationen i Stockholm!


Mina fina pälsklingar!




Förresten så har Sigge, Lakrits son flyttat till ett nytt hem i Svedala igår söndag. Jag önskar honom all lycka till i sitt nya hem!


Sigge

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har miljötränat dem väl :-)

2011-07-04 @ 16:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0