Snart är det dags....

....för utställning igen!!! Tvååker here we come! Längtar!

Efter att ha jobbat fyra nätter i sträck vilket betyder mycket passiv tid/sovande för dogsen så är det nu dags för motion! Idag när jag vaknade tog jag dogsen på en "rullerunda" i det varma och soliga vädret. Jackson var riktigt taggad och sprang hela vägen och var inte som han brukar vara = bromskloss....Lakrits sprang för glatta livet men han blev snabbt varm. De fick svalka av sig i Småbåtshamnen. Lakrits traskade rakt ut i vattnet och bara stod och njöt! Sköööönt att bli avkyld! Sen satte vi oss och vilade ett tag vid Hamngrillen. Jag åt en glass som jag inte ätit sedan jag var liten och hundarna fick hundkex. Mysigt! Sen rullade vi hemmåt igen. Väl hemma så hyperventilerade Lakrits nästan så varm han var. Han fick vila ut på sin kýlskåpskalla kyldyna i hallen. Där låg han en bra stund....





Nu ska Lakrits hårddrillas med stå fint på bordet, kontaktövningar och snålt med mat tills utställningen! Vi är taggade och jag önskar oss en bra placering på lördag i Tvååker! Lakrits har blivit lite rund om magen då han snott kattkompisens all mat i förrgår, snodde till sig Jacksons mat igår och att pappa och Solveig har matat honom jättemycket när vi var i Stockholm...Så denna veckan är det dietvecka för Svarteman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0