Bo stort eller litet?

Många säger att "har man hund ska man inte bo i lägenhet" eller "har man hund måste man bo stort med en trädgåd hunden kan leka i". Det håller jag inte riktigt med om! Förr sa jag det att har man en stor hund typ schäfer så ska man inte bo i en liten lägenhet typ den vi bor i (56 kvm) men nu har jag ändrat åsikt. En arbetskollega till mig sa en bra grej: "en hund skall aktiveras så pass mycket att den är trött när den kommer hem och då sover eller är passiv och då kvittar det om man bort stort eller inte.  Hunden skall aktiveras och motioneras ute och inte i hemmet". Så sant!! Eller hur? Hur tycker ni?

Visst kan det bli något trångt om man bor med en grand danoar (stavas det så??) i en studentlya på 20 kvm....


En aktiverad hund....


....två till....


....ännu en...

Kommentarer
Postat av: Christine91

Håller med :)

2011-07-03 @ 11:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0