Hipp hipp hurra för Svarteman idag!

Idag för 3 år sedan föddes min lilla älskling Lakrits! Jag älskar honom så och är så otroligt tacksam för Ninas och Yvonnes förtroende. Lakrits har levt upp till alla mina förhoppningar och är precis vad jag önskade mig när jag letade efter en kompis till Mr Jackson.

Så här såg han ut första gången jag såg honom, på en träfff hemma hos Lenas föräldrar i Ramlösa. Han var inte still en sekund, busade hela tiden. Jag hade aldrig sett en helsvart chihuahua förut och han utmärkte sig väl bland resten av chigänget.... Vår första kontakt med varann var när han klättrade upp i mitt knä för att sno en hallongrotta ur min hand! Den lilla gottegrisen!


Jag minns inte hans ålder här men han var yngre än 4 månader i alla fall.


Lakrits pappa Bobbi


Lakrits mamma Sessi

I söndags blev hundkalaset jag plannerat inställlt. Men vi åkte hem till Nina (Amqus kennel) och där träffade vi även Lakrits senaste valpar som var 10 veckor. Amqus Chicko of  Lakrits hade redan flyttat men Amqus Kenji of Lakrits "Sigge" var kvar (han flyttar den 28/6) och Amqus Suki of Lakrits "Diva" var och hälsade på! Familjen Lakrits och Kelshy busade som bara den! De sprang omkring som tokar! Så underbart att se små Lakritspuckar springa mkring och busa i trädgården! Lakrits och Kellans valpar är så frammåt och sociala, inte rädda för något! De viftar ständigt på svansen och pussas! Sigge han är bra på att pussa på de andra vovvarna och han älskar precis som sin mamma att tvätta sina rumskamrater i öronen.

Här kommer några filmklipp från i söndags samt en del bilder....

Här busar Kelshy och Lakrits med två av valparna från senaste kullen, Sigge och Diva, båda helsvarta:


Lakrits fick presenter av både Nina och Sabina (Divas ägare) men han hade inte riktigt tid att öppna dem i söndags så han fick öppna dem lite senare...




Jag med Lakrits (Enbacken My-Black-Sweet) och hans son Sigge 10v (Amqus Kenji of Lakrits)


Sigge pussas!


Jag med Lakrits och hans dotter Diva (Amqus Suki of Lakrits)
Vi försökte att ta familjebilder med det lyckades inte.....inte en enda som kunde sitta still....



Jackson, Lakrits och hans knoddar


Valpbus!


Diva och Sigge


Mamma Kellan med puppisarna


Diva


Divas nya matte Sabine


Hammarbäckens Geena Davis "Kelshy"


Lakrits med en av presenterna från Diva








Mums med "bene"!


Tack Diva för presenterna. Det gröna benet var godast!



Kommentarer
Postat av: Lena

Grattis sötnos.

Skulle inte Nina behålla tjejen?

2011-06-21 @ 20:21:15
URL: http://www.min.st/zimba
Postat av: Sabine

Diva säger Varsågod :) Köpte med gröna ben till Diva dom verkar goda ;)



Grattis till Prinsen igen <3

2011-06-21 @ 21:35:33
URL: http://bineliten.blogg.se/
Postat av: Jenni

Lena: Jo, det var tänkt att Nina skulle behålla henne men hon ändrade sig sen...

2011-06-22 @ 10:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0