Så glad

Jag är så glad att min lilla Lakritsbit sköter sig bland hanhundar numer! Han träffar nu Snauzern Hasse och Jack Russeln Ville rätt så ofta och då är det inget morrande, muckande eller så. Ville är själv hanhundsilsk men de två fungerar bra ihop. Ville spänner sig lite och luktar på Lakrits som direkt underkastar sig. Då berömmer jag Lakrits i massor! Duktig pojke! Jag vill hellre ha en undergiven kille än en dominant. Han har även träffat labben Tim och vavvorna Elvis och Texas utan problem. Han behöver bara ett vakande öga och en tillrättavisning i början sen så sköter Svarteman sig. Dock vågar jag inte ta med honom på vavvaträffar något mer. Jag tror det blir för mycket för honom med så många hundar på en gång och då bara måste han visa sin dominans och mäta sina krafter. Tr'ffar med enbart han och Jackson som hanar går alldeles utmärkt men inte fler hanar än så....I alla fall så är detta stora framsteg och jag är nöjd!


Min fina Lakritsbit!

Med Jackson kan man koppla av. Han bråkar aldrig men juckar däremot på alla hanar....men han sköter sig i alla fall och bråkar inte... Valpar säger han till direkt och markerar "jag är gammal och är inte det minsta intresserad av dig så ge tusan i och komma nära". Även större hundar säger han till på detta sätt och då låter de honom vara och han är nöjd och tyst.  Duktig vovve!


Min duktiga Jackson


Nästa hund som kommer in i våra liv kommer med all säkerhet vara en tik då risken verkar vara mindre att tikar är tikilskna. Sen var det ju tänkt att Jackson egentligen skulle ha varit en tik.....men vad gör man när man hittar rätt hund? Skaffar den ändå fastän han är hane!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0