En dag på stranden

Här i Åhus har vi det riktigt skönt och avslappnat! Jimmy och Patrik åkte till Kristiansstad idag för att titta på bilar medan jag och Nina tog en promenad på stranden med hundarna. Vi var ute i minst två timmar och gick! När vi kom tillbaka till stugan tog vi oss en fika på verandan medan hundarna sprang kring i trädgården.


Syskon?? Shelby och Mr Jackson


Patrik eldar i kaminen. Det var kallt på morgonkvisten.....


Man kunde knappt se piren för all snö och is!


Mr Jackson. Det ser varmt ut men det var det inte....men 5 plusgrader i alla fall!





Shelby, Holley och Lakrits.


Så här ser det ut nu.....MYYYS!

 Nina och jag la spår till Holley och Lakrits. Lakrits förstod direkt vad som skulle ske. Jag hann knappt öppna ytterdörren innan han for ut som ett "jehu" med nosen i marken, över grusvägen och in i skogen! Jag hade lagt spåret i 90 graders vinkel och Lakrits hittade rätt och fann baconen som var belöningen i slutet av spåret! Duktig vovve!

På kvällen grillade vi entrecote, drack vin och hade fruktsallad med "sprutgrädde" till efterrätt. Mums! Hundarna fick smaka mkt rester så nu ser båda mina killar ut som tunnor.....men det gör inget, lite belöning för bra arbete och mycket motion får de ju ha!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0