Hälsosammare med hund

Detta läste jag på improve.se Kanske inte den säkraste källan men jag har läst samma saker i vetenskapliga rappoerter när jag skrev min C-uppsats.

 Hälsofördelarna med att ha ett husdjur är många. Inte minst om du har en hund som du går ut på promenader med. Studier har visat att hundägare har mindre övervikt och mer aktiva liv än andra.

Men husdjur kan också hjälpa dig att varva ner. Jämfört med icke-djurägare har människor med husdjur lägre vilopuls, kolesterolhalt och blodtryck. De har också lättare att hantera stress och tillfriskna efter hjärtattacker.


Mr Jackson i Torup, på hans 3 års dag. 10-01-02
Skaffa en hund så mår du bättre!

Kommentarer
Postat av: emiliaa

så söt han är!

2011-04-09 @ 20:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0