Jaaaaaaa! Äntligen!

Ikväll lossnade det för Mr Jackson! Efter 4 år har han äntligen lärt sig "ligg" tack vare klickerträning och peppande fån lillebror Lakrits. Jag hade helt gett upp hoppet om att Jackson skulle kunna mer än hit, sitt och stanna. Nu kan jag lägga till "ligg" på listan! ¨Jag höll på att träna Lakrits och såg att Jackson ville vara med. Jag testade med ligg utan några som helst förväntningar och han la sig fantamej ner! 4 ggr dessutom! Min fina duktiga lilla kille!

Igår lärde sig Lakrits att greppa tag om sin apport på komando 8dock endast några sekunder). Ikväll lärde han sig att ta den från golvet och lägga den i min hand. Han lär sig så snabbt! Dock verkar han glömma snabbt om jag inte håller uppe med träningen.


Min fina Mr Jackson som äntligen kan "ligg"!!!


Det är den gula apporten som Lakrits nu kan lägga i min hand. Kallas den gula verkligen för apport? Rätta mig gärna...

Kommentarer
Postat av: En magdansös dagbok

Vilka fina hundar du har. Jag har själv tre tikar som precis fått valpar (bilder finns i bloggen). Är det tikar eller hanar du har?

2011-03-10 @ 22:15:09
URL: http://tutku.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0