Jackson, en teaterapa?

Igår var vi på hundaudition på Nöjesteatern i Malmö. Jackson skötte sig alldeles utmärkt. Hör och häpna var han den hund som skällde minst! Endast ett skall! Han viftade konstant på svansen och ville inget annat än att leka med de andra hundarna!



När jag öppnade dörren till teatern blev vi genast utfrågade av en fotograf och reporter från kvällssposten. De trodde att jag var huvudrollsinnehavaren! Hahha, så kul! De tyckte att jag och Jackson såg ut att vara skapta för rollen. Jag stylad fån topp till tå, Jackson iförd NY-tröja, rosa halsband och koppel samt Juicy Couture hundväska. De ställde en massa frågor och fotade hej vilt! Detta resulterade i en bild på Jackson på Kvällspostens förstasida och en helsida med en stor bild på Jackson ovh en mindre på oss båda.

Själva auditionen gick till så här: Jag och Jackson fick gå upp på scenen och prata med en hundinstriktör, Sara Florén, hon frågade oss en del frågor som vem jag är och hur pass träningsmotiverad Jackson är. Sen satte de igång höga skratt för att se hur Jackson reagerade. Han ryckte till lite, tittade upp för att sedan fortsätta att nosa på scengolvet. Sedan drog de fram draperierna för att se hur Jackson reagerade. Han sprang genast fram för att nosa på dem, sen fram till tjejen som drog i  snöret till draperierna. Kontakten med hundinstruktören var ca lika med noll då min lilla räv var mer intresserad av alla härliga hunddofter på scengolvet....Över lag tycker jag att det gick bra! Nu är det bara att vänta och se om Jackson är den nästa nya hundstjärnan!

Vi blev även fotade av Sverigesradio tillsammans med två andra hundar med deras mattar.


Från vänster: Lilo med matte, Soildier Boy med matte och jag med Mr Jackson. Fotot taget från Sverigesradios hemsida.


Jackson i Kvällsposten.


Jackson på Kvällspostens förstasida onsdag 30/3 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0