Malmöutställningen 20 mars

Idag ställdes Lakrits ut i Malmö. Han fick excellent men tyvärr ingen placering i öppenklassen. Kritiken var endast positiv. Domaren sa sedan till mig att han tyckte Lakrits var fin men att han var "to much" med för brett huvud och för kraftig benstomme. Han sa ingen om Lakrits storlek, det har faktiskt ingen domare gjort hittills. Han är ju stor min lilla svarteman men stilig!

Domaren Jens Bruse var från Tyskland men pratade engelska med mig. Dock står det på tyska på kritiklappen....Grrr! Varför inte på engelska??! Jag skriver den kritiken jag lyckats tyda (snirklig handstil) och översätta:
I helhet mycket maskulin, excellent bröst, bra topline, bra bakbensvinklar, korrekta rörelser??


Lorettah med Noa, Kristys Pride Dr No
Noa vann juniorklassen med CK. Hur det gick sedan vet jag ej då jag åkte hem till tre kissnödiga vovvar....
Grattis Moniqe och Lorettah!




Nina S är detta din fd Safira?




Loretta ser koncentrerad ut.....





Detta var en söt liten räv som jag inte vet namnet på


Noa


Milton? eller var det Chester?


Anna fluffar till sin Elvis


Ska vi leka?


En söt liten tjej. Pias?




Lorettah och Noa












Mini Fashion Blue princess "Milli" kom på 4.e plats bland juniorerna kh





Jag och min älskade Lakkritsbit!


exalterad??


Trött?


Gabriella med?




Linda och Milli


Nea och Love







Kitt och Titti i djup diskussion och vavvor och avel kanske?




Lakrits var så duktig! Han har nog aldrig skött sig så väl i ringen! Bra kontakt med matte hela tiden. Han trippade på bra och sträckte på sig! Svansen viftade han på konstant!








Cassmelitas Zanzibar "Elvis" fick kritiken very good


Lakrits stod fint på bordet och började genast vifta på svansen när domaren hälsade. Precis så det ska vara!


Anna med Elvis


Benny som vann öppenklassen


Erika och Edith Piaff


Mini Fashion Blue Princess "Milli" med sin kullbror Mini Fashion Little Blue "Latjo"
Som jag har fällt tårar över Lilla Blå, jag ville så gärna ha denna herre! Han är såååå perfekt!




Rangelålder...?






Jag undrar vad jag håller på med här.....??!



Puh, detta var en bildbomb.....kul hade både jag och Lakrits idag! Jag lyckades att göra av  med hela 10 kr på James Wellbeloved hundkex med fisksmak till Lakrits....otroligt att jag kunde hålla i plånboken.....men det kliade i fingrarna när jag såg fina plädar och små apporter i läder!

Kommentarer
Postat av: Nina S

Ja, du har rätt det är Safira.

Hon ser ju ganska fin ut.

Kram från oss

2011-03-21 @ 16:37:50
URL: http://www.amqus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0