Skogen med Nina del 2

Jaha....ALLT jag skrev till detta inlägg försvann!!! Jag som skrivit en hel novell....Grrrrrr! Så då skriver jag om allt, bilderna till inlägget kom med men inte texten. Ifredags var jag med Nina i skogen med alla dogsen. Efter det var det dags att jobba ett extra nattpass för att få lite extra klirr i kassan till jul. Vi började med att lägga blodspåret så fick hundarna vänta i bilen. Efter det gick vi en runda på ca 3 km så de var ordentligt rastade innan det var dags att använda nosen. Holley var i början på sitt löp så killarna följde henne slaviskt =) Tyvärr la jag ett för svårt spår till Lakrits så han kom av sig tre gånger. Jag la ett ganska långt, ner för två sluttningar samt med 90 graders vinkel. Vinkeln klarade han av men nere vid sluttningen fick han svårare (svackor eller gropar är svårt då vinden går i cirklar sa Nina). Han kom först av sig när Ninas hundar skällde efter oss så vi fick börja om från början. De andra två gångerna fick jag hjälpa honom lite på traven men han hittade klöven i slutet tillslut! Så fick han sin älskade KONG som belöning (fylld med köttbullar). Jackson satt snällt i sin bärväska på min axel medan Lakrits spårade (se bilden). Nina tyckte, trots att han behövde hjälp på traven, att han spårar bättre nu och har utvecklats i sitt epårarbete och det är verkligen kul att höra! Hon sa att han är mer nogrann nu och inte rusar fram utan tar det mer lungt. Jag bromsar honom något fortfarande dock. Dock, verkar det som att Lakrits följer min doft litegrann för han fortsätter gärna att spåra efter att han hittat klöven och då går han exakt den väg kag gått tillbaka....Nina har fått tips om hur man skall undvika detta så det ska bli kul atj höra! Jackson och Shelby fick gå varsitt minispår som jag la och båda klarade dem! Jackson följer bloddoften vilket är bra! Han ville helst slicka upp varje droppe han fann! Motivationen är inte lika stor hos Jackson och Shelby som hos lakrits och Holley men defenitivt något man kan jobba på! I inlägget nedan ser ni bilderna:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0