Växjö Int dog show

I helgen var jag och Lakrits på utställning i Växjö.

 Efter endast 4 timmars sömn ringde klockan och det var dags att gå upp och göra sig redo för utställning. Vi hömtade upp Linda och Milli på vägen och körde sedan mot Växjö. Det var lite läskigt att köra då det på vissa ställen var tjock dimma... Det var 121 anmälda långhår och 17 stycken i öppenklassen som Lakrits ställdes i! En sådan konkurens har vi aldrig tidigare haft! Det gick bra för Svarteman som fick ecxellent men tyvärr ingen placering men med den kurrensen så är jag glad ändå! Han fick sin bästa kritik någonsinn! En hel roman faktiskt... Domare var Rudi Brandt från Danmark.

 Kritik Enbacken My-Black-Sweet:
 3 1/2 år, maskulin hane, utmärkt typ och helhet. Bra huvud, utmärkt skalle, utmärkt nosparti, tångbett, välansatta och välburna öron, korrekt längd på överlinjen, välburen svans, välvinklad bak och fram, flott front, utmärkt revbensvälvning, stängd fontanell, rör sig trevligt med utmärkt drive, prima päls och temperament.

DEN kritiken är jag glad för!!!!

För Milli gick det tyvärr inte lik bra för. Hon ville inte alls stå som hon skulle. Hon löpte så det kanske var lite därför.... Hon fick very good.

Här kommer en bildbomb från i lördags:




Söt!


Det är skönt att sitta i mattes famn

En av höjdpunkterna var att jag fick träffa Lakrits son (från kull nr 2) Atlas aka Amqu´s Michelangelo. han var völdigt lik sin far! Perfekta och fina tänder hade han med! lakrits morrade på honom i början (han har lite svårt för hanhundar han inte känner) men sen blev han tyst och kunde titta på sin son utan att säga ett pip. Tyvärr hann vi inte prata länge för det blev dags för Lakrits tur i ringen och efter det så hittade jag inte Atlas med matte igen.



Lakrits son Atlas i matte Cecilias famn




Sist jag såg Atlas var han en liten ulltuss på 7 veckor...Nu är han 1 1/2 år.






Dior




Rudi Brandt granskar Lakrits




Milli surar för att hon får vara instängd...


En kille med häftig teckning!




Älskade Lakritsbit!


En snygg röding!








Öppenklas LH hanar








Mini Fashion Blue Princess "Milli" så här fint stod hon utanför ringen....


Christel med Sam




Chi´s Lovely Portia?




En tjej som vet hur hon skall stå!




Linda och Milli






Milli tittar på domaren och tänker: du ska fantamej inte få se mina tänder!


Så matte får hjälpa till att visa dem....


Ann med Skrållan, tikar LH öppenklass?






I Sofiero blev Skrållan BIR med cert? Tyvärr gick det inte lika bra i Växjö....




Mini Fashion Little Blue (jag sörjer honom än....).


Milli fann sin kullbror igen och jag var tvungen att föreviga dem på bild.
Från vänster: MF Blue Princess och MF Little Blue


Puh, det blev många bilder! Nu är det dags att gå och vila lite för inatt är det jobb som gäller!














Kommentarer
Postat av: Mirelle

Vilken fin kritik! Härliga bilder :)

2011-11-08 @ 10:29:13
Postat av: Cicci

Hej =)

Va kul att se alla bilder och va roligt att det gick så bra för er.

Vi träffades på hund audition, jag hade Lilo med mej =)

O nu har jag skaffat mej en underbar liten chihuahua kille som ska ställas ut på valp utställning i november =)

Har aldrig gjort detta innan så om du har tips (gärna i massor) hihi så får du gärna mejla mej =)

Ha de gott

//Cicci

2011-11-09 @ 13:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0