Camarillo Animal Shelter

Igar var vi och tittade pa djuren pa sheltret. Saklart hittade vi nagra hundar som vi verkligen hade velat adoptera, speciellt en pomeranian till mamma. Hon sag ut som en liten rav. Men da vara makar inte tillater en vovve till sa ar det omojligt....
Jag led for alla hundar och djur pa sheltret men framst for alla bull raser. De vanligaste hundarna pa sheltret ar pitbulls och chihuahua. Chihuahuorna ar lattare att adoptera bort men det ar mycket svarare med pitbullarna.  Jag sag en lapp de satt up om att de kastrerar/steriliserar bull raser gratis for att minska antalet. De far namligen avliva sa manga "bullhundar" varje manad. Sa tragiskt! Det ar faktiskt en underbar familjehund om man bara kanner till deras ratta egenskaper! Nar jag aste denna lapp fallde jag en liten tar....
Vi skankte lite leksaker, tuggben och hundkex. De hade en stor lada som man kunde lagga saker i. Vi sag en dam som hade hala bilen full av tidningspapper. Det var till alla katter sa att de kan fa sitta i rena burar. Nagon hade sankt en jattesack med Royal Canin torrfoder.
Lite donationer....
Jag med nagra av alla 140 hundburar bakom mig. Utover detta har de ett rum for katter och ett for kaniner/gnagare samt inhagnader for boskap.
Har ar ett litet filmklipp pa valprummet dar det aven fanns en valdigt kontaktsokande katt (som satte klorna i mig). Den svarta chihuahuan som faktiskt var valdigt rastypisk, var valdigt lik min Lakrits. Den hade jag garna tagit med mig hem. han vagde nog inte mer an 1,7 kg skulle jag gissa...

Kommentarer
Postat av: Jenni

Jag forstar inte varfor inte filmklippet kom med....jag gjorde ju som jag alltid annars har gjort.....

2011-09-13 @ 18:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0