Baby Shower 2012-08-24

I fredags var vi ett antal tjejer hemma hos mig (oss) och hade baby shower. Det blev en riktigt lyckad kväll men många skratt och god mat. Jag fick så mycket fina presenter och är så tacksam för mina fina vänner!
 
Hela dagen hade jag stått som klistrad i köket och bakat och dekorerat muffins/cup cakes. Det bar det värt för gisses vad fina de blev! Jag är riktigt stolt över mig själv. Jag har aldrig bakat sådant förrut och lär nog inte göra det igen....men de blev verkligen uppskattade. I övrigt bjöd jag på pasatasallad med kyckling och bacon, bakon/ost smörgåsar, fruktspett och hemmagjort knäckebröd samt vin, öl, cider och läsk.
 
När alla gått hem så sjönk jag ner i en fotölj på balkongen en stund med Jimmy innan jag somnade som en stock i sängen med alla dogs (Indya var på besök med). Morgonen efter kändes det som om en elefant sprungit över mig....fy vadtrött jag var! Men det var bara att samla nya krefter för på lördagenfyllde jag år och familjen kom senare på kvällen och firade mig. Vi grillade tillsammans.
 
 
Så här skrev Ina på sin blogg www.ellegaard.blogg.se

Babyshower hos Jenni. Hon har varit grym och bakat och dekorerat. Blå balonger nere utanför trappan, en haklapp på ytterdörren  och fina girlanger i taket. Men grymmast av allt var utan tvekan hennes cupcakes!

Kolla dessutom så fin hon är!

Grymma Iris hade gjort en jättefin blöjtårta till henne. Urcool, och med en liten överraskning inne i mitten till efter babyn är född och ammningen över...

Tack för att jag fick vara med och jag ser verkligen fram emot lille Jack's ankomst!

 

Även Iris bloggade om kvällen på www.inredningskaos.blogspot.se

Hon kom med en urläcker blöjtårta! Precis en sådan som jag hoppades på att någon skulle ha med sig!

Iris äter cup cakes...

Dogsen var såklart finkläda i likadana skjortor kvällen till ära. De skötte sig super fastän vi var så många i lägenheten! Jackson låg och mös bredvid Ina nästan hela kvällen och Lakrits vandrade runt lite och hälsade för att sedan lägga sig och mysa i sin favoritfotölj.

 

Mums!

 

Linda äter sin 4:e cup cake....hon fick även några med sig hem. En riktig gottegris är hon....

 

Nina

 

Presentöppning. Både jag och bebisen fick sååå mycket presenter!

 

Jag i full färd med att öppna en vinare till tjejerna. Själv fick jag nöja mig med alkoholfri öl...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Den va faktiskt min första men jag åt 4 den kvällen men 2 va små :-D men dom va sjukt goda och det tyckte Lasse med. Han tackar :-D Tack för en trevlig kväll :-D

2012-08-26 @ 11:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0