Malte på besök

Ikväll var Malte med ägare på besök. Killarna har träffat Malte 5-6 gånger nu och ikväll var det första gången hemma hos oss.

Lakrits och Malte var så söta när de lekte! De hade dragkamp med en leksak och Lakrits åkte som en vante i luften och kasade efter på parketten när han drog så hårt han kunde. Men tillslut blev leken lite för våldsam och herrarna kom ihop sig. Malte som är lite mesig käftade mot vilket på ett sätt var bra och Svarteman gick all in... Jag ingrep direkt och slängde Lakrits på rygg med en gång samtidigt som jag sa åt honom strängt och spände ögonen i honom. Jag släppte inte honom förrän han var helt avslappnad. Detta gjorde susen och han var snäll och undergiven Malte resten av kvällen!

Det är sällan jag skäller på mina hundar och slänger dem på rygg men jag gör det när det verkligen behövs och då har det effekt! Jag tolererar inte bråk och det får de genast veta! Lakrits ska helst inte ens få chansen att mucka med andra hanar. Detta har givit utdelning då han nu går ihop med de flesta hanar bara de först träffas på neutral mark och får lära känna varann successivt. För ett år sedan trodde jag aldrig att detta skulle fungera, att han lekte med en annan hane (förutom Mr J).

Malte och Lakrits låg till och med bredvid varandra på en bädd och tuggade ben. Lakrits delade snällt med sig av sina tuggben och sin bädd.

Normalt hade jag plockat undan alla ben och leksaker för att undvika bråk men det gick verkligen bra. Jag tog endast bort favoritleksaken (KONGen) för att undvika slagsmål... Det var mer att leken gick över styr som utlöste det lilla bråket (som endast han vara i några sekunder).

När dogsen lekt färdigt hade de spritt ut alla leksaker i hela lägenheten. Precis som små barn, haha! Mr J han låg som tjuren Ferdinand och mös i soffan....lugn som en filbunke....varför leka när man kan bli kliad?

Nedan ser ni Malte som var i sjunde himlen när han fann en oxstrupe:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0