Lägenhet vs hus?

Jag har gått och retat mig på en sak som jag lite då och då får höra. Nämligen att bor man i lägenhet ska man inte ha hund. Ska man ha hund ska man bo i hus. Varför det? Jag tycker att en hund ska aktiveras utomhus och vara trött när den är hemma. Då ska det faktiskt kvitta om du bor i en lägenhet på 30 kvm eller ett normalstort hus på 120 kvm!  Nu bor jag i lägenhet och har aldrig bott i hus då jag har haft hund men jag kan tänka mig att man gärna rastar sin hund i trädgården för att det är bekvämt. Det är ju lätt att bara släppa ut den så att den får uträtta sina behov och sedan ta in den igen. Vi som bor i lägenhet är tvungna att gå ut med hunden och gå i alla fall en liten promenad för att hunden ska bli rastad. Därför tror jag att hundar överlag som bor i lägenheter rastas mer än de som bor i hus. Vad tror ni?
 
Jag skulle själv gärna bo i hus och jag vet att första "kissen" hade skett i trädgården i så fall. Så härligt att bara kunna släppa ut dem medan man själv går runt i morgonrock och dricker sitt morgonte! Sen kan vi gå en runda när jag gjort mig iordning för dagen. Det hade verkligen varit underbart men nu är det inte så. Det första jag gör varje morgon är att dra på mig mysbyxorna och gå ut med hundarna.
 
En som verkligen sysselsätter sina hundar är min kompis Nina. Hon bor i lägenhet, en normalstor 2:a och är nog den jag känner som är mest aktiv med sina hundar. Tyvärr är jag för tillfället något begränsad i och med kommande bebis så mina killar får inte den motionen som de är vana vid men de får i alla fall promenader 4 ggr/dag.
 
Mr Jackson på promenad i Hammars Park med "farfar" Tommy och Clara.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0