Föreläsning hos Sydskånska

Denna veckan har jag varit på två föreläsningar hos Sydskånska kennelklubben. I tisdags lärde jag mig mer om viltspår och blev ännu mer taggad. Jag vill gå en kurs hos de två som höll i föreläsningen men det är en bit att köra + att jag vet inte om jag har råd nu....måste spara pengar inför framtiden....Men jag ska nog lägga ett spår till Svarteman imorgon och på söndag ska jag och Nina träffas och lägga spår.

Ikväll fick jag lära mig mer om parning och dräktighet. Föreläsningen är en del utav uppfödarutbildningen. Jag hade anmält mig till denna kväll men inte fått någon plats men så två timmar innan så hör Christel S av sig och frågar om jag ville ha hennes plats. Gissa om jag blev glad!!! Det var en rolig föreläsning med många bra tips. Mycket av det som gicks igenom visste jag redan men kul var det! Jag har ju planer på uppfödning i liten skala i framtiden så jag tänkte börja i rätt ordning....först läsa på och gå kurser, sedan skaffa en bra tik som man meriterar, sedan regga kennelnamn och sedan eventuellt valpar. Rasen kan jag redan då jag haft chihuahua sedan 2007 och ställt ut åtskilliga gånger och läst rasstandarden många gånger. Guuud vad taggad jag är inför detta nu och jag verkligen längtar tills jag får min första tik! Fast det lär dröja.... =(


Lakrits pojkar från hans 2:a kull. Födda 2010.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilka sötnosar

2012-03-02 @ 08:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0