Utställningshelgen

Helgen som var blev hyffsat lyckad! Jag träffade kompisar, umgicks med pappa med fru, träffade hundvagnskunder, bloggläsare, facebookvänner, chihuahuabekanta och andra med hundintresse. Så kul!

På lördagens utställning i Malmö fick Lakrits excellent men tyvärr ingen placering i öppenklassen. Det var stor konkurrens och många fina hundar men jag är inte besviken i alla fall. Dommaren var från Tyskland och kritiklappen på tyska vilken jag tycker är märkligt! Domaren Maria Walter pratade engelska med mig så varför kan hon då inte lämna kritiken på engelska?! Inte helt lätt att föstå krumelurerna på kritiklappen....

Jag ställde även lilla Puma som tyckte att mattan luktade sååå gott och gick som en dammsugare men trots detta fick excellent och en 4:e placering i unghundsklassen!!! både jag och matte Ina var så glada och nöjda!

Dessutom ställdes en av Inas uppfödda valpar ut. Det var den första från kennel Tiny Warrior som ställdes ut! Tiny Warriors Brave Little Ghost "Laban" kom på 2:a plast bland hanarna.


Tiny Warriors Brave Little Ghost "Laban". Han är halvbror med Jacksons kull.


Foto: Michael Boel


Som jag fick kämpa för att få trötta Puma att stå som jag ville! Hon hade helst velat kura ihop sig i hundvagnen tror jag.... Lilletass Rageing Rose.
Foto: Michael Boel


Mini Fashion Blue Princess "Milli" fick excellent på lördagens utställning. Hennes matte Linda ställde henne.
Foto: Michael Boel


Foto: Michael Boel


Jag ställer Puma och Linda sin fina Milli


Bra kontakt med matte!


Lakrits är en dröm att ställa på bordet. han står fint och stilla! Tack Malin för de fina bilderna, du kan verkligen din sak!


Nina med Texas, Amazing Tails Pathfinder som fick excellent med CK och en 2:a placering i unghundsklassen.


Puma. Vad jag saknar henne här......hon och Jackson älskar varandras sällskap...





Efter lördagens utställning åkte Puma hem till sig och jag tog med mig Milli hem eftersom jag skulle ställa henne i Danmark dagen efter.

Det var kul att ställa i Danmark Ströby, första gången för mig. Det var många svenskar där. Utställningen var liten och i en sporthall. Det var ett trevligt klimat där och inte allls så stort och stökigt som i Malmö. Jag kommer defenitivt att ställa i Danmark igen!

Lakrits kom på 4:e plats i öppenklassen i Ströby och Milli kom på 2:a plats i unghundsklassen med CK! Det var en lyckad dag för matte Linda då även hennes amstafftik Kakan fick ? placering med CK samma dag i Malmö!


Jag och Milli tränar lite på bordet innan utställningen börjat. Undrar vad jag håller på med...(konstig min....).


En varm Lakrits och en trött Milli....



Jag och Enbacken My-Black-Sweet.
Foto: Michael Boel


Nina och Texas med domaren Magnus Hagstedt
Foto: Michael Boel


Jag med Milli.
Foto: Michael Boel


Milli står still utan att krångla, framsteg!!!


Bonusbild på Mr Jackson som var hemma och vilade sig med husse medan matte och lillebror var iväg på utställningar.



Kommentarer
Postat av: Nina

Vilka fina bilder som togs i helgen! Milli stod ju på bordet som om hon aldrig gjort något annat. det får bli mycket mer träning för herr Texas på det :-)

2012-03-19 @ 23:54:43
Postat av: Linda

Tack igen Jenni för att du ställde milli. Från och med nu är du officiellt min privata proffs chihuahua handler ;-) milli stod jätte fint på bordet ser jag och speciellt när dommaren kom fram :-D helt impad hehe hon som sagt kastar sig bakåt när dom ska kolla på henne.

Min amstaff cookie, swedestaff's i Call you back fick 1a med ck men oplac i BT klassen. Cookie slog 8 amstaffs och i juniorklassen det va inte illa pinkat. Det va 9 st varav cookie och en xtrapas tik fick excellent och vickes cloi fick blått (2a) men dom andra fick gult och grönt. Domaren skickade ut hur många som helst med gult och grönt band :-/ så vi trodde det va kört. :-D

2012-03-20 @ 10:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0