Våren är här!

Idag är det helt underbart väder i Malmö! Strålande sol, vindstilla och 7-8 grader varmt! Jag vaknade till fågelsång och en väldigt morgonpigg Lakrits. Jag bestämde mig för att idag är det en perfekt dag för ett spår till Lakrits så vi åkte mot Klagshamn och jag la ett spår som fick ligga till sig i ca 30 minuter. Denna gången blev det ca 200 meter?? Svårt att uppskatta själv men det var i alla fall dubbelt så långt som sist jag la med Nina. Lakrits började genast vifta på svansen när han såg spårlinan. Jag la spåret i varierande terräng, bland sly och barmark och över en grusväg. Jag gjorde det inte rakt utan försökte tänka mig ungefär hur ett rådjur kan tänkas springa när det är skadat. Lakrits klarade spåret. En gång kom han av sig och tittade på mig men eftersom jag inte sa något eller gav tecken så fortsatte han och hittade rätt till slut! Som vanligt blev han belönad med en KONG fylld med skinka efter att han gjort en nosdutt på klöven.

Efter detta tog vi oss en promenad i hamnen i Klagshamn. Vi gick längs med vattnet och njöt. Tillbaka gick vi på bryggan längs med alla "fiskehoddor". Jackson var glad i hågen för att han fick gå lös och struttade på som bara den, med fanan (läs svansen) i topp!

Nu avnjuter vi goda amerikanska pannkakor och sen ska jag skicka iväg två hundvagnar.


Kommentarer
Postat av: Lena

Ingen fryskylling idag Jackson, du är som Zimba kommer fram med våren du med.

2012-03-02 @ 15:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0