Träning

Idag har jag tränat lite utställning med Lakrits. Jag märkte nämligen att herrn har lagt av sig....han går och står inte lika fint som tidigare så det måste jag få till innan lördag då det är dags för utställning igen. Han stod tillslut fint och jag ville få till ett foto på honom men lyckades inte själv... Imorgon får det bli pälsvård och frisering i rumpan där han blivit lite vildvuxen tycker jag... Tandrengöring behövs med....klorna är som vanligt korta så de behöver inte klippas. Minns ej när jag klippte dem sist....

Sen har vi även gått en liten wp runda i solen. Lakrits älskar att dra! Eftersom han inte dragit på ett tag så fick han endast ca 1050 gram. Jackson fick sig en liten runda han med men jag kan inte påstå att han tycker om det. Det krävdes lite övertalning för att få igång honom men tillslut drog han ca 525 gram. Jackson tycker igentligen inte om någon form av träning...mer än promenader. Han ligger helst och myser med matte ;)


Kommentarer
Postat av: bibi

sliter sådana tyngder inte på lederna?

Svar: Kan jag inte tänka mig om man tränar med sunt förnuft, alltså inte lägger på för tungt och för länge. Draghundar drar ju en massa vikt med slädar, packning och människor. Min kompis har tränat och tävlat weight pull i 6 år och hennes hundar mår hur bra som helst. Men jag kan tänka mig att hundar som har problem med knäna typ patella grad 3 inte bör dra...
Dogomania

2012-09-07 @ 05:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0