Väntan

Just nu är allt en enda lång väntan. Om en vecka beräknas Lilleman att födas. Allt går på halvfart här eftersom jag inte kan röra mig så mycket pga foglossningen.


Idag tog jag bilen och körde till Klagshamn så hundarna fick rastas i en annan miljö. Jag börjar nämligen bli lite trött på att ständigt gå i parken intill oss. Vi gick längs med vattnet vid surfklubben. Det var ett härligt höstväder med sol och varma grader. Helt slut var jag när vi väl var framme vid bilen igen...så när vi kom hem tog vi oss en slummer på sängen.


Nu väntar jag besked från en kompis som har erbjudit sig att motionera hundarna, om det blir något ikväll. Hon brukar springa 6 km några gånger i veckan och frågade om hon kunde ta med vovvarna. Eftersom Lakrits verkligen älskar att springa så ska hon låna honom. Vädret ser dock inte lovande ut så jag vet inte om hon ställer in....men skönt är det med kompisar som ställer upp på att motionera ens pälsklingar när jag själv har svårt för det!



Kommentarer
Postat av: Matte till Paris

har du hamnat i bråk med nån eller några för att dem vill att du ska koppla hundarna? Det har hänt mig en gång. Det var så allvarligt så det blev en polisanmälan mot dem för olaga hot, ärekränkning och frihetsberövande. Det var vuxna människor, föräldrar till tre barn.

Svar: Nej, jag har aldrig bråkat med någon ang okopplade hundar. Däremot har några barska ord utväxlats men bråkat har vi aldrig gjort./J
Dogomania

2012-09-18 @ 21:43:25
Postat av: Johanna

Hör av dej om du vill ha sällskap :) nu har du ju ett ansikte på mej med :) kram

Svar: Vi kan ju ses när bebisen tittat ut och jag och han vant oss vid varann =) Det är ju inte så långt mellan oss. Positivt är att du har tikar....annars hade Svarteman fått vara hemma...
/J
Dogomania

2012-09-18 @ 23:11:08
URL: http://Rysskkarlek.blogg.se
Postat av: Jasmine

Skicka hit grabbarna grus, vetjá!!
=)
De kan hänga här med Ella..
Blir hon nog glad för... *NOT!*
=)
Nåja, hon hade nog överlevt.
Är det kris så hojta till.


Svar: Tack vad snällt!Min mamma kommer hit från USA på söndag och stannar i 17 dagar så då får hon bli hundrastare nr1....
/J
Dogomania

2012-09-19 @ 22:53:55
URL: http://minochellas.blogg.se
Postat av: Jasmine

Låter ju kanon, Jenni!
Skönt att ha mamma där, både till hjälp med hundarna, men framförallt kanske som ett stort stöd i början av din nya resa!
=)

2012-09-20 @ 16:09:48
URL: http://minochellas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0