Uppdatering: vårdhund

Det blir ingen vårdhundsutbildning för Lakrits och mig. Jag fick inte tjänstledigt från jobb och har inte pengar till att betala utbildningen. En undersköterska jag jobbar med har kontaktat alla förbund och organisationer som jag tänkt att kontakta ang. stipendium/fonder, utan framgång. Hon har nämligen samma dröm som jag. Så tyvärr blir det inget! Tråkigt, men jag har i alla fall försökt. Däremot väntar jag besked från min chef om jag ska få gå en inofficiell utbildning i stadsdelen som ska hållas i vår. En undersköterska och en sektionschef ska gå den. Det är 7 kurstillfällen där en utbildad vårdhundsförare utbildar/informerar. Hoppas hoppas att jag får gå denna! Då blir vi besökshundsteam, dock inte certifierade men jag får betalt för att jobba med min hund vilket är min dröm så det fungerar fint för mig. Dock kan jag då endast arbeta i stadsdel söder men det gör mig inget. Tänk så underbart att Lakrits kanske får hänga med på jobbet och ha en uppgift: att tillsammans med mig lugna och träna dementa/sjuka äldre och bidra till ett större socialt samspel. Jag väntar med spänning till den 20:e då jag har medarbetarsamtal med chefen och görhoppningsvis då får ett svar :)




Kommentarer
Postat av: Momo

Vad jag önskar att denna varianten skall "gå i lås" för er, både Du o Lakrits förtjänar detta, samt att ni passar alldeles utmärkt för uppgiften!
Much love,
Momo

Svar: Tack ;)
Dogomania

2013-12-11 @ 15:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0