Mina sjuklingar

Idag har jag varit hos veterinären med båda dogsen. Sedan igår har Lakrits kisat med ena ögat och det har blivit simmigt och med en prick mitt i ögat. Han har fått en skada på hornhinnan så det var tur han fick komma till veterinären. Han har nu fått en kräm som han ska ha i ögat 3 ggr/dag i 7 dagar. Återbesök på tisdag.

Jackson ser förskräcklig ut i munnen och tandköttet är väldigt inflammerat och har dragit dig uppåt så man ser tandhalsarna/rötterna på incisiverna i överkäken. De är lösa som på en 6 åring... Så har idag bokat in op.tid för Jackson den 11 juli. De kunde tyvärr inte tidigare pga semester. När dessa sex incisiver är dragna har han inga kvar då jag drog ut de i nederkäkwn för ett par år sedan. Kanske kommer han nu räcka ut tungan men vad gör det, bara han mår bra! Veterinären sa att även om han skulle bli helt tandlös kan han klara sig bra bara han får mjuk mat.

Detta kommer bli ett dyrt kalas när allt är betalt och roligare sätt finns det ju att spendera sina hårt förvärvade skattepengar på.... Men huvudsaken att mina pälsklingar mår bra!

Jag ska kolla försäkringen, kanske kan jag få tillbaka lite för Lakrits ögonskada men för Jacksons tänder får jag nada.


Kommentarer
Postat av: Sandra och chihuahuan Theo

Krya på dem <3 hoppas de mår bättre snart <3

2013-06-29 @ 21:26:55
URL: http://hundkojans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0