Malmö 2013-03-24

Domare: Mikael Ohlsson
Resultat: very good
Kritik: (Enbacken My-Black-Sweet) 4 1/2 år Bra skalle med utmärkt bredd, välburna öron, stora ögon som kunde ha varit något mörkare, något kort nosparti, kunde ha mer bredd i underkäken, bra hals, utmärkt förbröst och bröstkorg, harmoniska vinklar, något stelt framifrån, bra steg från sidan, välburen svans.
 
Mikael Ohlsson är en glad och trevlig domare som verkar tycka om hundar med lite längre nosar. Jag tycker att under flera år har det varit så populärt med väldigt korta nosar på chihuahuan men trenden verkar vända. Nu menar jag inte att nosarna ska vara långa men de extremt korta verkar gallras ur på utställningarna.
 
Jag tycker att Lakrits kritik var bra och är nöjd med den. Det med ögonen håller jag med honom om. Han har ljusa ögon men det beror på att han har så mycket choklad bakom sig och har ärvt deras ögon som till chokladfärgen inte ser för ljust ut men tyvärr gör det till hans svarta mörka päls... Det med bredd i underkäken förstår jag inte riktigt.
 
Tyvärr blev det inga bra bilder på Lakrits denna dag så det får bli denna när jag håller på att rätta till herren på bordet:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0